اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

برخورداری 1100 نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی آذربایجان غربی

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته یک‌هزار و 100 نفر از خدمات حضوری و تلفنی مراکز مشاوره‌ای بهزیستی آذربایجان غربی استفاده کرده‌اند.

برخورداری 1100 نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پروین محمدپوری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در بخش معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی، اظهار داشت: این واحد با ارائه خدمات مشاوره‌ای و غربالگری، در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و نیز درمان آنها اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی با اعلام اینکه 20 سال از زمان تاسیس معاونت پیشگیری در بهزیستی می‌گذرد، افزود: معاونت پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با رویکرد پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، در قالب دفاتر مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کند.

محمدپوری تصریح کرد: این معاونت برنامه‌های مختلفی را در قالب پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال، غربالگری برای تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی کودکان زیر شش سال، مشاوره ژنتیک و آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها برای قشر کم‌سواد جامعه انجام داده است.

وی به اجرای عملیات مین‌زدایی در شهرستان‌هایی نظیر سردشت، اشنویه و پیرانشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت مرزی استان و آسیب‌های وارده به مناطق آن در زمان جنگ، لزوم اجرای چنین عملیاتی در استان وجود دارد.

محمدپوری در باب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به وجود دفاتر پیشگیری و درمان اعتیاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمیته پیشگیری از ایدز و اقدامات انجام شده در این زمینه‌ها اشاره کرد و به ارائه بخشی از عملکرد این واحدها در سال گذشته پرداخت.

وی در این راستا از قرارگیری 4 هزار و 500 معتاد در استان زیرپوشش مراکز درمانی بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات مختلفی در زمینه پیشگیری و درمان معتادان زیرپوشش قرار گرفته است.

محمدپوری در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای به شماره تماس 1480 اشاره کرد و گفت: این شماره تلفن از ساعت هشت صبح تا هشت عصر به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای را به متقاضیان ارائه می‌کنند که در سه ماهه نخست سال جاری 500 نفر از طریق تماس با این شماره، از خدمات مشاوره‌ای این مرکز برخوردار شدند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی از مراجعه 600 نفر نیز به صورت حضوری برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مراکز مشاوره‌ای این مرکز در استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول