اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

کاهش معضلات اجتماعی یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی است

امام جمعه قروه گفت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان بهزیستی، کاهش معضلات اجتماعی است که اداره بهزیستی قروه وظیفه خود را به خوبی در این شهرستان ایفا کرده است.

کاهش معضلات اجتماعی یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بهزیستی با اشاره به اهداف والای این سازمان گفت: فرهنگ اسلامی ما مبتنی بر توانایی‌های روحی افراد است و از این‌رو نقص جسمانی را نباید عاملی بازدارنده در تعالی، تلقی کرد.

امام جمعه قروه افزود: اهمیت اجرای برنامه‌های حمایتی و همدردی و مددرسانی به افراد نیازمند را از تعالیم جامع و کامل اسلام و هدایت‌های اهل بیت (ع) بیان کرد و افزود: همه باید با تاسی از این آموزه‌های ارزشمند نسبت به حقوقی که اقشار ضعیف به‌علل کمبودهای جسمی، فرهنگی و مالی دارند بیشتر احساس مسئولیت نماییم.

وی عنوان کرد: جامعه زنده؛ جامعه‌ای است که در مسیر همیاری در بقا و تاسی به سیره حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) باشد، و در آن جامعه افراد مرفه دیگران را در رفاه و نعمت، با خود شریک و آنها به مواسات و بلکه به ایثار عمل نمایند.

امام جمعه قروه درجه رشد دینی و شعور اسلامی و درک وجدانی همگان را بسته به میزان اهتمام آنان به کوشش و تلاش برای تامین آسایش و رفاه جامعه و رفع پریشانی و گرفتاری از مبتلایان و دردمندان معلوم برشمرد.

احیا با تاکید بر اینکه مسلمان باید وجودش سرشار از مهر و محبت بندگان خدا باشد و رسیدگی به‌ حال دردمندان و برآوردن حوائج محتاجان برنامه زندگی و دستورالعمل او باشد،جامعه اسلامی ما در کسب این افتخار بزرگ انسانی و اسلامی همواره پیشگام بوده است.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به نقش بهزیستی در هدایت مددجویان به سمت زندگی بهتر گفت: یکی از رسالت‌های اصلی این نهاد، کاهش معضلات اجتماعی است که وظیفه خود را به خوبی در شهرستان ایفا کرده است.

وی خدمات ارزنده این نهاد به اقشار مختلف نیازمند را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: رشد قابل قبول فعالیت‌های اجتماعی مددجویان زیرپوشش این نهاد و به ویژه معلولان موید فعالیت سازنده بهزیستی است.

فرماندار قروه هم با تاکید بر مناسب‌سازی اماکن عومی برای افراد معلول، فعالیت‌های انجمن‌های اجتماعی و توانبخشی مرتبط با بهزیستی را بسیار ارزنده دانست و افزود: اگر توانایی‌های افراد معلول شکوفا شود، شاهد بهبود فعالیت‌های اجتماعی خواهیم بود.

محمدرسول شیخی‌زاده انجمن حمایت از معلولان قروه را از فعال‌ترین انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان در تمامی عرصه‌ها معرفی کرد و افزود: به سبب وجود این انجمن معلول، امروز دغدغه‌های مسئولان در زمینه معلولان، کاهش یافته است.

وی همت و اراده این انجمن در فعالیت‌های موثر اجتماعی را مثال‌زدنی برشمرد و افزود: با همت و تلاش این مجموعه، 45 فرصت شغلی برای معلولان شهرستان ایجاد شد.

فرماندار قروه یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت این انجمن را ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی معلولان در شهرستان عنوان کرد و افزود: انجمن معلولان با بهره‌گیری از ظرفیت بالای خیرین توانسته است، گامی مهم در راستای توسعه فعالیت‌های اجتماعی 4 هزار معلول زیرپوشش خود بردارد.

شیخی‌زاده همچنین خواستار مناسب‌سازی مطلوب اماکن عمومی به منظور تسهیل در رفت و آمد معلولان شد و افزود: اگر تاکنون مناسب‌سازی مطلوبی در این راستا ایجاد نشده است به دلیل تاسیس دیرهنگام انجمن حمایت از معلولان در شهرستان بوده است که امید می‌رود این انجمن با ورود در عرصه مناسب‌سازی امکان خدمت‌رسانی مورد انتظار معلولان را فراهم آورد.

در این مراسم از مددجویان و مددکاران نمونه بهزیستی قروه تقدیر شد.

انتهای پیام/79009/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول