اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

تحویل 700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: تاکنون 700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در قم تحویل داده شده و 500 واحد دیگر هم تا آذرماه امسال تحویل خواهد شد.

تحویل 700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی مظفری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت هفته بهزیستی که در سالن ورزشی شهدای بهزیستی قم برگزار شد با اشاره به خدمات فراوان سازمان بهزیستی اظهار کرد: گاهی اوقات خانواده‌های مددجویان هم به شرایطی می‌رسند که قادر به حمایت از آنها نیستند اما پرسنل سازمان بهزیستی این کار را متقبل می‌شوند.

وی افزود: مداخله به موقع در آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از آنها یک ضرورت است و سازمان بهزیستی این کار را انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه هزار و 500 نفر در 260 مرکز بهزیستی استان قم مشغول به فعالیت هستند گفت: در سال 1391 بیش از 300 هزار نفر از خدمات بهزیستی در قم استفاده کرده‌اند که 60 هزار نفر از آنها جزو مددجویان بوده‌اند.

وی ادامه داد: 240 هزار نفر از مردم قم هم از خدمات پیشگیرانه سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند؛ پیشگیری به موقع از هزینه‌های آینده در جامعه می‌کاهد.

حاجی مظفری با بیان اینکه طی دو سال گذشته طرح غربالگری شنوایی همه نوزادان متولد شده در قم را زیرپوشش قرار داده است عنوان داشت: در این مدت 145 مورد نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شده و زیرپوشش درمان‌های مناسب قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه طی مدت یاد شده 100 هزار کودک هم در طرح بینایی‌سنجی شرکت کرده‌اند ابراز کرد: شناسایی و درمان 900 مورد اختلال بینایی دستاورد این طرح بوده است.

وی از زیرپوشش قرار دادن بیش از 80 هزار نفر در طرح آموزش چهره به چهره پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: در سال 91 بیش از 3 هزار و 500 نفر با امدادهای به موقع اورژانس اجتماعی از ورود به مرحله اعتیاد باز داشته شدند.

حاجی مظفری اضافه کرد: فعالیت‌های گسترده اداره کل بهزیستی استان قم و همکاری همه دستگاه‌های مسئول سبب شده است امروز قم از نظر معتادان پرخطر در امان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به راه‌اندازی شش مرکز مشاوره ژنتیک در قم عنوان داشت: در نظر داریم تعداد این مراکز را به 12 مورد برسانیم و همه مردم قم را زیرپوشش قرار دهیم.

وی از اجرای طرح شناسایی کودکان اوتیسم در قم خبر داد و افزود: تشخیص و درمان به موقع می‌تواند از پیشرفت این اختلال جلوگیری کند.

حاجی مظفری با بیان اینکه تاکنون 27 هزار معلول در حوزه توان‌بخشی در قم پذیرش شده‌اند گفت: بیش از 2 هزار نفر در مراکز روزانه و شبانه‌روزی بهزیستی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن تشکر از همه مسئولان و نهادهای همکار در قم بیان داشت: در حوزه توانمندسازی همه تلاش خود را در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه هدف متمرکز کرده‌ایم و موفق شدیم 2 هزار و 400 مورد شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به زائرپذیر بودن قم درصدد هستیم بتوانیم از مددجویان سراسر کشور میزبانی کنیم به همین دلیل احداث سالن ورزشی و اقامتگاه در دستور کار قرار دارد.

حاجی مظفری خاطرنشان کرد: در آذرماه امسال مجموعه‌ای بزرگ و مجهز که جزو مصوبات سفر رهبری به قم بوده با کمک خیرین در منطقه شهر قائم قم افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به ضرورت تامین مسکن برای مددجویان گفت: 3 هزار و 400 باب مسکن سهمیه استان قم است و بیش از 2 هزار مورد از آنها جانمایی و 700 باب هم تحویل مددجویان شده است.

وی با بیان اینکه 500 واحد مسکونی دیگر نیز همزمان با 12 آذرماه امسال تحویل مددجویان قمی خواهد شد عنوان داشت: دولت و مسئولان عالی‌رتبه کشور نسبت به کمک‌رسانی به مددجویان و افراد زیر پوشش بهزیستی تاکید فراوانی دارند و این امر در همین راستا صورت می‌گیرد.

حاجی مظفری اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با عنایات الهی بیش از اینها در خدمت معلولان و توان‌جویان کشور و استان قم باشیم و در این راستا توجه به هم‌افزایی همه نهادها ضروری است.

انتهای پیام/78004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول