اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان بهزیستی

مددجویان برتر بهزیستی قم تجلیل شدند

همایش بزرگداشت هفته بهزیستی در قم با حضور رئیس سازمان بهزیستی برگزار و طی آن از مددجویان برتر قم تجلیل شد.

مددجویان برتر بهزیستی قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش که پیش از ظهر امروز در سالن ورزشی شهدای بهزیستی قم برگزار شد آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی، کرم‌رضا پیریایی و اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار و فرماندار قم، احمد امیرآبادی‌ نماینده قم در مجلس و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی حضور داشتند.

در ابتدای همایش ابراهیم حاجی‌مظفری مدیرکل بهزیستی استان قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه هزار و 500 نفر در 260 مرکز بهزیستی استان قم مشغول به فعالیت هستند گفت: در سال 1391 بیش از 300 هزار نفر از خدمات بهزیستی در قم استفاده کرده‌اند که 60 هزار نفر از آنها جزو مددجویان بوده‌اند.

وی ادامه داد: 240 هزار نفر از مردم قم هم از خدمات پیشگیرانه سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند؛ پیشگیری به موقع از هزینه‌های آینده در جامعه می‌کاهد.

حاجی‌مظفری با بیان اینکه تاکنون 27 هزار معلول در حوزه توان‌بخشی در قم پذیرش شده‌اند گفت: بیش از دو هزار نفر در مراکز روزانه و شبانه‌روزی بهزیستی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

در ادامه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: چنانچه سازمان بهزیستی یک روز کار خود را در کشور تعطیل کند، جامعه رو به ویرانی خواهد رفت زیرا پرسنل این سازمان در همه نقاط کشور تمام مددجویان و نیز تمام اقشار جامعه را زیرپوشش فعالیت‌های خود قرار می‌دهند و همگان را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کنند.

وی افزود: هفت عنوان و هفت رنگ زندگی توسط این سازمان به همراه نمادهایی برای کمک‌رسانی به مددجویان انتخاب شده است؛ بهزیستی به معنای خوب زندگی کردن و حرکت به سمت زندگی واقعی و اساسی بوده و همه پیامبران الهی هم همین هدف را دنبال می‌کردند؛ توانمندسازی و توان‌بخشی حرفه‌ای در اولویت کارهای سازمان بهزیستی قرار گرفته و امیدواریم در این عرصه به سطح کشورهای پیشرفته برسیم.

در ادامه این مراسم با حضور رئیس سازمان بهزیستی و مسئولان استان قم از برخی مددجویان برتر بهزیستی قم که موفق به ایجاد شغل‌های گوناگون با استفاده از تسهیلات حمایتی شده بودند و نیز بعضی مسئولان استان قم که در حوزه فعالیت‌های مربوط به بهزیستی فعالیت‌های چشمگیری داشتند تجلیل شد.

پس از آن کرم‌رضا پیریایی استاندار قم سخنرانی کرد و گفت: ضرورت‌های اجتماعی در مسائل مربوط به محرومان امری بود که سرانجام در قانون‌گذاری مورد توجه قرار گرفت اما تاسیس سازمانی مجزا برای این موضوع اهمیت فراوانی دارد و همین‌جا باید یاد شهید فیاض‌بخش را که موسس این سازمان بود گرامی بداریم.

وی یکی از عوامل موفقیت مدیران را حضور مستمر و قوی آنها در جلسات تصمیم‌گیری دانست و افزود: مدیران بهزیستی قم همواره به صورت مجدانه پیگیر مصوبات و طرح‌های خدمت‌رسانی بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران بعدی این همایش بود؛ وی با تاکید بر تکیه بر عنایات الهی و توکل بر ذات اقدس الهی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات رابطه میان ما و خداوند چندان تعریف شده نیست و اعتقاد به کمک‌رسانی او تقویت نشده است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری فعالیت خالصانه مسئولان سازمان و ادارات کل بهزیستی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: حقیقتاً تحت تاثیر فعالیت‌های سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ام و همه مردم ایران باید شکرگزار چنین نعمتی باشند.

در ادامه نیز با اهدای تندیس و جوایزی به مدیران مراکز وابسته به بهزیستی از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها تقدیر شد و گروه سرود ناشنوایان قم هم برنامه‌ای را اجرا کردند.

انتهای پیام/78004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول