اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی قاین خبر داد

تحقق 102 درصدی تعهدات بهزیستی قاین در پرداخت تسهیلات اشتغال‌

رئیس بهزیستی قاین گفت: بر اساس برنامه راهبردی در سال گذشته حدود 90 نفر سهمیه پرداخت تسهیلات داشتیم که حدود 100 نفر پذیرش شدند که این امر نشانگر تحقق 102 درصدی تعهدات بهزیستی قاین در پرداخت تسهیلات اشتغال است.

تحقق 102 درصدی تعهدات بهزیستی قاین در پرداخت تسهیلات اشتغال‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خزاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: تا قبل از دولت نهم تنها 17 واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در این شهرستان ساخته شده بود.

وی سهمیه مسکن مددجویان بهزیستی شهرستان را 370 واحد ذکر کرد و گفت: از این تعداد 194 واحد تحویل شده و مابقی در حال ساخت است.

رئیس بهزیستی قاین از واگذاری 100 واحد مسکن مددجویان بهزیستی این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر این واحدها 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خزاعی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار زن از خدمات دفتر امور زنان و خانواده این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد‌: از این تعداد 318 نفر خدمات مستمری و مابقی خدمات غیر مستمر دریافت می‌کنند.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی برشمرد و اضافه کرد: بر اساس برنامه راهبردی در سال گذشته حدود 90 نفر سهمیه پرداخت تسهیلات داشتیم و نزدیک به 100 نفر پذیرش شدند که این امر نشانگر تحقق 102 درصدی تعهدات بهزیستی قاین در پرداخت تسهیلات اشتغال است.

رئیس بهزیستی قاین از بهره‌مندی یک‌هزار و 250 نفر از خدمات بهزیستی شهرستان خبر داد و اذعان داشت:  از این تعداد 309 نفر خدمات مستمر و مابقی خدمات غیر مستمر شامل انواع مشاوره، مسکن و خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

خزاعی با اشاره به اینکه بیشترین نوع معلولیت در شهرستان قاین حس حرکتی است، ادامه داد: در حال حاضر 380 نفر به این عارضه مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه 350 نفر از خدمات کانون شنوایان شهرستان قاین بهره‌مند می‌شوند، خاطر نشان کرد: همچنین 45 معلول ذهنی در مرکز توانبخشی نشاط این شهرستان نگهداری می‌شوند.

فعالیت 40 مهد کودک در قاین

رئیس بهزیستی قاین از فعالیت توانبخشی آموزشی این شهرستان خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر 20 نفر از خدمات آموزشی و حرفه‌آموزی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

خزاعی با بیان اینکه بیش از 40 مهد کودک در شهرستان قاین فعالیت می‌کنند ، تصریح کرد: بیش از یک هزار کودک در این مهدکودک‌ها وجود دارند.

وی گفت: سه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست در شهرستان فعالیت می‌کنند و در این مراکز 45 کودک نگهداری می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان قاین اظهار کرد: دو مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان فعال است و در این دو مرکز که یکی خصوصی و یک کمپ شبانه‌روزی است بیش از 30 نفر خدمات دریافت می‌کنند.

خزاعی یادآور شد: دو مرکز غربالگری شنوایی و بینایی برای پیشگیری از معلولیت‌های شنوایی و بینایی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که طی سال گذشته 9 هزار نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/69008/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول