اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهزیستی تویسرکان خبر داد

وجود 2750 پرونده توانبخشی در بهزیستی تویسرکان

سرپرست بهزیستی تویسرکان پرونده‌های توانبخشی بهزیستی تویسرکان را 2 هزار و 750 فقره خواند و گفت: از این تعداد، یک هزار و 21 فقره شهری و مابقی روستایی است.

وجود 2750 پرونده توانبخشی در بهزیستی تویسرکان

سعید موسیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی در حوزه اجتماعی، مسئولیت شناسایی آسیب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی و حمایت از آن‌ها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی در بیش از 96 شاخه افزود: حمایت از کودکان بی‌سرپرست، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد از کارافتاده، افراد آسیب‌پذیر جامعه و اقشار کم درآمد در موارد خاص از جمله خدمات این اداره است.

سرپرست بهزیستی تویسرکان ادامه داد: سایر حمایت‌های مربوط به آسیب‌ها و اختلالات برخاسته از جامعه نیز از دیگر خدمات انجام شده در حوزه امور اجتماعی است.

وی ارائه خدمات مناسب به معلولان ذهنی، روانی، شنوایی، حرکتی و نابینایان را از اقدامات انجام شده در بخش‌ امور توانبخشی عنوان کرد. 

موسیوند از وجود 2 هزار و 750 پرونده‌ توانبخشی در تویسرکان خبر داد و گفت: از این تعداد، یک هزار و 21 پرونده شهری و بقیه مختص روستاییان است.

*برگزاری دوره آموزشی ارائه خدمت به مددجویان در تویسرکان

وی به فعالیت مرکز غیر دولتی تسهیل‌گران توانبخشی «ستایش» اشاره کرد و گفت: 9 پایگاه‌ توانبخشی مبتنی بر جامعه « CBR» در روستاهای کرزان، گشانی، نقده، ولاشجرد، فرسفج، کندر، فریازان، آرتیمان و سید شهاب به جامعه هدف خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

سرپرست بهزیستی تویسرکان ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر یک دوره آموزشی برای دهیاران، تسهیل‌گران و بهورزان تویسرکانی برگزار شد.

وی تعداد پرونده‌های مستمر واگذار شده را 70 فقره عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 175 میلیون ریال به 29 معلول واحد « CBR »  پرداخت شد.

موسیوند وسایل کمک توانبخشی به افراد زیر پوشش بهزیستی را 30 دستگاه ویلچر، 9 تشک مواج، شش واکر، هفت جفت عصا و دو عدد عصای سفید نابینایان اعلام کرد.

وی با اشاره به پرداخت مستمری ماهانه و عیدی به 373 معلول در سال 91، مبلغ آن را 2 میلیارد و 67 میلیون ریال اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی تویسرکان گفت: طی سال گذشته به 35 بیمار روانی مبلغ 211 میلیون و 250 هزار ریال مستمری ماهانه و عیدی پرداخت شد.

وی از صدور بیمه تکمیلی برای 650 معلول زیر پوشش بهزیستی سخن گفت و ادامه داد: 706 میلیون و 656 هزار و 287 ریال حق جبران کارایی به بیمه کارفرمایی، خویش‌فرمایی، کمک‌های موردی، حق بیمه کارفرمایی، حق پرستاری، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک موردی از محل مشارکت‌های مردمی تخصیص داده شد.

موسیوند سنجش شنوایی 501 بیمار، گفتاردرمانی 100 نفر، صدور 264 معرفی‌نامه به ادارات، ارائه خدمات مددکاری به یک‌هزار و 500 مورد، انجام 541 ارزیابی، صدور 200 کارت معلولیت و معافیت از خدمت سربازی برای 24 معلول را از دیگر خدمات انجام شده دانست.

*افتتاح مسکن مهر مددجویان زیر پوشش بهزیستی

وی در ادامه به ارتوپدی فنی 14 نفر با اختصاص 68 میلیون و 842 هزار ریال و تحویل 420 کارت به مبلغ 149 میلیون و 400 هزار ریال اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از معلولان اقداماتی چون مناسب‌سازی مسکن معلولان، کمک به ایاب و ذهاب، پرداخت کمک‌هزینه سوخت، هزینه تشویقی دانشجویان دولتی، پرداخت هزینه فنیل کتو نوریا و کاشت حلزون انجام شده است.

سرپرست بهزیستی تویسرکان در پایان سرکشی از خانواده‌های ضایعه نخاعی، بازدید از منازل مددجویان، دیدار با فرماندار و امام جمعه، برگزاری مسابقات مفاهیم قرآنی و افتتاح مسکن مهر مددجویان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول