اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی:

مردم به پاداش معنوی اهدای خون توجه کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: اگر مردم به پاداش معنوی اهدای خون توجه کنند، برای گام برداشتن در این زمینه راغب می‌شوند.

مردم به پاداش معنوی اهدای خون توجه کنند

امیر اولیایی‌رضایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: شاخص اهدا به ازای هر هزار نفر در سال گذشته 23 واحد بود، در نظر داریم این شاخص را تا پایان سال جاری به 25 واحد افزایش دهیم.

وی به اهمیت اهدای خون، اشاره کرد و افزود: روزانه بسیاری از مردم در سراسر دنیا بر اثر بیماری یا سوانح به تزریق خون و فرآورده‌های خونی نیاز پیدا می کنند.

اولیایی‌رضایی با اعلام اینکه تاکنون هیچ جایگزینی برای خون ساخته نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر انسان تنها تولیدکننده و مصرف‌کننده خون است، تاکنون هیچ منبعی به غیر از انسان برای تامین خون موردنیاز بیماران شناخته نشده است، این موضوع به خوبی گویای اهمیت اهدای خون توسط افراد سالم است.

وی به بعضی باورهای نادرست افراد در ارتباط با اهدای خون، اشاره کرد و گفت: هر شخص 17 تا 65 ساله می‌تواند با داشتن حداقل 50 کیلوگرم وزن، بدون تحمل هیچ عارضه‌ای، چهار بار در سال نسبت به اهدای خون اقدام کند، زیرا حجم خون اهدائی توسط اهداکننده در  طول چند ساعت در بدن جایگزین می‌شود.

اولیایی‌رضایی با اشاره به وضعیت انتقال خون آذربایجان غربی در سال‌های اخیر، تصریح کرد: در سال 86 شاخص اهدا به ازای هر هزار نفر 13 واحد در استان بود، با تلاش‌هایی که در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش پایگاه‌های انتقال خون در نقاط مختلف استان صورت گرفت، این شاخص در سال91 به 23 واحد برای هزار نفر رسید.

وی به میانگین شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر را در کشور 25 واحد، عنوان کرد و افزود: هدف برای سال جاری رساندن این شاخص به 25 واحد برای هر هزار نفر در استان است، دست یافتن به این هدف بدون مشارکت جمعی مردم استان امکان‌پذیر نیست.

اولیایی‌رضایی با استناد به آیه 32 سوره مائده به اجر معنوی این اقدام خداپسندانه، اشاره و خاطرنشان کرد: هرکس برای نجات جان انسانی بکوشد، مانند آن است که برای نجات جان همه انسان‌ها تلاش کرده است.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول