اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون شهرستان رفسنجان:

رفسنجان 6500 اهدا کننده مستمر خون دارد

رئیس انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: بیش از 6 هزار و 500 نفر در این شهرستان به طور مستمر سالانه حداقل 2 بار خون اهدا می‌کنند.

رفسنجان 6500 اهدا کننده مستمر خون دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مهدی محمدحسینی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی اهدای خون اظهار کرد: خون‌های گرفته شده از اهداکنندگان برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، تالاسمی، سرطانی‌ها و در جراحی‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از 14 هزار واحد خون از اهداکنندگان در رفسنجان گرفته شده که نسبت به سال 90 رشدی 8.6 درصدی داشته است و از این تعداد بیش از 2 هزار و 800 مورد به ‌دلیل داشتن بیماری‌های قلبی و عروقی معاف شدند و از بقیه که مورد خاصی نداشتند خون سالم گرفته شد.

رئیس سازمان انتقال خون رفسنجان ادامه داد: از 11 هزار و 200 نفر واجد شرایط سلامتی بیش از 10 هزار نفر اهدا کننده مرد بودند.

محمدحسینی گفت: بیش از 6 هزار و 500 نفر در رفسنجان به طور مستمر سالانه حداقل دو بار خون اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان یکی از مراکز تهیه فرآورده‌های خونی در استان کرمان است، اضافه کرد: سال گذشته بیش از 8 هزار و 400 واحد خون به کرمان ارسال شد و بیش از 5 هزار واحد در رفسنجان مصرف می‌شود؛ همچنین هر ماه 500 واحد خون برای درمان بچه‌هایی با بیماری تالاسمی کهنوج ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اوایل انقلاب خون مورد نیاز بیماران کشور از خارج تامین می‌شد، اظهار کرد: این خون از افراد بیگانه دارای ادیان مختلف داخل کشور می‌شد که با همت مسئولان کشوری و راه‌اندازی پایگاه‌های تهیه خون امروز مشکلی برای تامین خون بیماران نداریم.

به گزارش فارس، در این آیین از 29 نفر از اهداکنندگان خون در رفسنجان تجلیل شد.

انتهای پیام/80016/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول