اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در اصفهان

سازمان انتقال خون پس از افطار آماده خون‌گیری از داوطلبان است

مدیرعامل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ایام ماه رمضان افراد می‌توانند پس از افطار از ساعت 8 تا 12 شب به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و اقدام به اهدای خون خود کنند.

سازمان انتقال خون پس از افطار آماده خون‌گیری از داوطلبان است

مهدی حریری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد برنامه‌های ویِژه این سازمان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هر ساله در ایام ماه رمضان تعداد افراد داوطلب برای اهدای خون کم می‌شود این در حالی است که نیاز بیماران نیازمند به دریافت خون کم نمی‌شود بنابراین سازمان انتقال خون استان اصفهان اقدام به اضافه کردن یک شیفت کاری به برنامه کاری خود کرده است.

وی اضافه کرد: سازمان انتقال خون در سه شب قدر در گلستان شهدا پایگاهی را جهت خون‌گیری از افراد داوطلب ساماندهی خواهد کرد که در این مرکز 30 تخت خونگیری و شش جایگاه معاینه و مشاوره وجود دارد و در سال گذشته حدود یک هزار و 800 واحد خون در شب‌های قدر جمع آوری شد و پیش بینی می‌کنیم که امسال میزان بیشتری را از مردم دریافت کنیم.

مدیرعامل انتقال خون استان اصفهان در مورد افراد نیازمند به خون در استان بیان کرد: تعداد 900 نفر در استان اصفهان مبتلا به بیماری هموفیلی است که بر این اساس اصفهان دومین شهر در کشور از لحاظ جمعیت بالای افراد مبتلا به تالاسمی بوده و 450 نفر نیز مبتلا به هموفیلی بوده و تعداد 500 نفر نیز بیماران همولیزی هستند که به دریافت خون احتیاج مبرم دارند.

وی تاکید کرد: بر روی خون‌های اهدا شده آزمایش‌هایی از قبیل هپاتیت B، هپاتیت c، ایدز و سفلیس برای اطمینان از سلامت آنان صورت می‌پذیرد و در سال گذشته تنها یک مورد وجود ویروس اچ آی وی در یکی از خون‌ها گزارش شد.

حریری در مورد پلاسماها ادامه داد: از سال 85 پلاسماها از استان جمع آوری و سپس به اروپا ارسال می‌شود و پس از تولید داروهای مورد نیاز ایران از آنها به کشور بازگردانده می‌شوند و از سال 85 تا 91 میزان 258 هزار و 500 واحد پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما به اروپا ارسال شده است و به طور میانگین هر ساله 50 هزار واحد پلاسما به اروپا ارسال می‌شود و داروهای تهیه شده از آن فاکتور 8 و فاکتور 9 بیماری هموفیلی و آلبومین است.

انتهای پیام/63021/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول