اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون اصفهان:

3 نفر از هر 100 نفر اهداکننده خون بانوان هستند

رئیس آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان گفت: از هر 100 نفری که اقدام به اهدای خون می کنند تنها سه نفر از آنان خانم هستند.

3 نفر از هر 100 نفر اهداکننده خون بانوان هستند

زهره مسائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: می‌بایست فرهنگ اهدای خون سالم در بین افراد جامعه به ویژه خانم‌ها جا بیفتد و شاهد آمار بیشتری از خانم‌هایی باشیم که اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که نیمی از افراد جامعه ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند آمار اهدای خون توسط خانم‌ها در ایران نسبت به کل جهان بسیار پایین است.

رئیس آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: خون هر ساله نجات دهنده جان انسان‌ها است و در هر لحظه افراد زیادی هستند که به خون نیاز پیدا می‌کنند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز برای بهره‌مندی از یک زندگی طبیعی به شکل منظم و به تزریق خون نیاز دارند.

وی بیان کرد: مزایای اهدای خون نجات جان انسان‌های بیمار، انجام معاینات پزشکی مانند فشار خون ضربان قلب کاهش بیماری‌های قلبی و عروقیو سکته قلبی و مغزی، کاهش اضطراب افزایش احساس پویایی و ایجاد تعهد فعال شدن مراکز خون ساز بدن است.

مسائلی اضافه کرد: نبود جای گزینی مناسب برای خون محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های آن سبب شده تا اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شد.

وی افزود: افراد می‌بایست سالی دو بار خون اهدا کنند و خونی که افراد در هر بار مراجعه به مراکز انتقال خون اهدا می‌کنند حداقل برای سه نفر استفاده می‌شود.

رئیس آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: برخی از داوطلبان اهداکنندگان دائمی هستند که هر ساله به تعداد این افراد اضافه می‌گردد و در حال حاضر 54 درصد از اهداکنندگان دائمی هستند.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول