اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین:

بیش از 2000 میلیارد ریال جمع اعتبارات قزوین در سال‌جاری است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: سرجمع اعتبارات استان در سال‌جاری 2 هزار و 42 میلیارد و 609 میلیون ریال است.

بیش از 2000 میلیارد ریال جمع اعتبارات قزوین در سال‌جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل یاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از این میزان اعتبار 766 میلیارد و 904 میلیون ریال آن اعتبارات هزینه‌ای بوده و یک هزار و 275 میلیارد و 705 میلیون ریال نیز اعتبارات تملک دارایی استان در سال‌جاری است.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال‌جاری نسبت به مصوب سال گذشته از رشد 12.5 درصدی برخوردار است اما نسبت به عملکرد 5.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

یاری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته از کاهش جزئی برخوردار است، اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی استان در سال گذشته یک هزار و 275 میلیون و 770 میلیارد ریال بوده است.

وی کل اعتبارات استان‌های کشور را در سال‌جاری بیش از یک صد و 28 هزار میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: با توجه به شرایط  اعتباری کشور و محدودیت اعتبارات لازم است دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌کردها دقت لازم را داشته باشند.

یاری به میزان درآمدهای استان در سال‌جاری اشاره و بیان کرد: درآمد استان در بودجه سال‌جاری کشور پنج هزار و 370 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی میزان درآمدهای استان را در سال گذشته چهار هزار و 360 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین سهم استان را از اعتبارات هزینه‌ای کشور 1.7 درصد و از اعتبارات تملک دارایی 1.54 درصد ذکر کرد و گفت: در مجموع استان قزوین 1.6 درصد اعتبارات کشور را به خود اختصاص داده که این میزان در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است.

وی به الزامات بودجه سال 92 کشور و به تبع آن استان قزوین اشاره و عنوان کرد: در اعتبارات امسال الزاماتی لحاظ شده که این الزامات محدودیت‌های اعتباری را بیش از گذشته افزایش داده است.

وی در خصوص سهم شهرستان‌های استان از میزان اعتبارات تملک دارایی کشور گفت: از اعتبارات تملک دارایی‌های استان امسال 35 درصد به شهرستان قزوین، 20 درصد به تاکستان، 15 درصد به بویین زهرا، 11 درصد به آبیک، 11 درصد به البرز و هشت درصد به آوج اختصاص داده شده است.

وی همچنین به رشد میزان پرداخت حقوق و مزایای کارمندان دولت در اعتبارات هزینه‌ای امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان رشد اعتبارات این مقوله نسبت به سال قبل از رشد 22 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/77011/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول