اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

ترک امر به معروف و نهی از منکر طغیان فساد است

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان فریضه عبادی سبب طغیان گناه و آلودگی در جامعه است.

ترک امر به معروف و نهی از منکر طغیان فساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر مشگین‌شهر اظهار داشت: احیای این فریضه می‌تواند سد و مانعی در برابر گناهان و ترویج آلودگی‌ها باشد و در نقطه مقابل جامعه را به مرحله تهذیب واقعی سوق دهد.

وی تصریح کرد: اگر در یک جامعه عمداً یا سهواً فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترک شده و یا انجام آن به بایگانی تاریخی سپرده شود جامعه به مشکلات و گرفتاری‌های متعددی دچار می‌شود که امکان خروج از این مشکلات وجود ندارد.

باوقار خاطر نشان کرد: امروز در جامعه اسلامی بزرگ‌ترین آفت‌ها و بلاها از ترک کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر رخ نموده است که ضرورت دارد با وحدت و همدلی با احیای امر به معروف و نهی از منکر در برابر نظام اهریمنی دشمن قدرتمندانه و با صلابت حضور پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر احیای این فریضه را نوعی نظارت عمومی برای سالم‌سازی فضای جامعه توصیف کرد و ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین فریضه‌ای است که خداوند متعال نیز به عنوان مادر و مرکزیت تمام فرایض از آن یاد کرده و اجرای آن در واقع عشق مردم به مکتب توحیدی و ارزشمدارانه را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد:‌ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا این فریضه الهی احیا شود تا در کنار آن کج‌روی‌ها و بداندیشی‌ها رخت بربسته و اصالت و حقیقت جایگزین برخی رنج‌ها و ابزارهای دروغین شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشگین‌شهر بیان کرد:‌ شایسته است هر روزه‌دار و مؤمن با تقوای الهی خود را مکلف کند تا در طول روز خود و دیگران را از کارهای بد و زشت نهی کرده و به سوی اعمال نیک سوق دهد که اگر این اتفاق بیفتد روزانه میلیون‌ها گناه از دامن جامعه برچیده شده و میلیون‌ها خیر و نیکی به جامعه اسلامی سرازیر می‌شود.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول