اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

امر به معروف مغفول مانده است/ سکوت عده‌ای در موضوع امر به معروف

امام جمعه بهار با بیان اینکه امر به معروف مغفول مانده است، گفت: بقیه ارکان فروع دین احیا شده‌اند اما در موضوع امر به معروف عده‌ای سکوت می‌کنند.

امر به معروف مغفول مانده است/ سکوت عده‌ای در موضوع امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌‌الله حاتم‌نیا صبح امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهار اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ستاد احیاء امر به معروف فرهنگ‌سازی تذکر لسانی است.

وی ادامه داد: وظیفه ترویج امر به معروف و نهی از منکر بر عهده هر مسلمانی است و فقط نباید آن را به سازمانی خاص محول کرد.

امام جمعه بهار با تأکید بر اینکه امر به معروف مغفول مانده است، افزود: بقیه ارکان فروع دین احیا شده‌اند اما در موضوع امر به معروف عده‌ای سکوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تذکر لسانی بر عهده نیروهای مردمی است که تحت عنوان تیم تذکر لسانی هر شهر انتخاب شده و سپس آموزش‌های ویژه‌ای را در این زمینه می‌بینند.

حاتم‌نیا ادامه داد: علاوه بر این باید اقدامات فرهنگی مناسب و بسترسازی لازم در این زمینه انجام شده و مردم در جریان طرح قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تذکر لسانی تنها محدود به مسئله حجاب و پوشش نمی‌شود و این تنها یک مورد از موارد امر به معروف است اما مصادیق فراوانی در جامعه وجود دارد که نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه بهار با بیان اینکه حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است، ادامه داد: حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می‌کند و روابط خانوادگی را تحکیم بخشیده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کند.

*امر به معروف به مثابه جریان خون در پیکره دین

وی با بیان اینکه توجه به حجاب و عفاف در ماه مبارک رمضان باید بیشتر از ماه‌های گذشته باشد افزود: در ماه مبارک رمضان از جمله آثاری را که باید مشاهده کنیم توجه به حجاب و عفاف است و اگر ما شاهدیم که آثار این ماه از بین می رود به دلیل همین نوع بی‌حجابی‌هاست.

حاتم‌نیا ادامه داد: امر به نیکی‌ها و برحذر داشتن از بدی‌ها از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود و  ضامن بقای اسلام است.

وی با اشاره به آثار و برکات عمل به این فریضه افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

امام جمعه بهار با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای آگاه کردن مردم نسبت به وظایف دینی و ملی در عرصه فردی و اجتماعی است، اذعان داشت: مهم‌ترین تجلی احیای این فریضه در جامعه  در عرصه فرهنگ دینی است. 

وی از امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره دین نام برد و افزود: قیام مصلحان در جامعه‌ اسلامی نیز، بازتابی از عمل به این فریضه است که انقلاب اسلامی ایران، یکی از ثمرات با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است.

انتهای پیام/2499/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول