اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست گروه‌های امربه معروف و نهی از منکر ورامین مطرح شد

ضرورت تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تأکید ضرورت بر امر به معروف در کشور گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

ضرورت تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران بعد از ظهر امروز گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و محمد فلاحی، فرمانده انتظامی شهرستان ورامین دیدار و گفت‌وگو کردند.

آمران به معروف و ناهیان از منکر در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت یکساله خود در زمینه تذکر لسانی تشریح کردند و به مشکلات و آسیب‌های موجود در این مسیر اشاراتی کردند.

گروه‌های تذکر لسانی از مسئولان اجرایی خواستند تا پشتیبان آمران به معروف باشند و از این گروه‌ها حمایت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه این جلسه با اشاره به برکات تشکیل گروه‌های تذکر لسانی، اظهار داشت: اگرچه در این زمینه فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است، اما تشکیل گروه‌های تذکر لسانی توانسته است در حد خود تأثیراتی در سطح شهرستان بگذارد.

محمودی افزود: تذکر لسانی وظیفه آحاد مردم است. مقام معظم رهبری از آحاد مردم خواستند که تذکر لسانی بدهند. اگر اکثریت مردم تذکر بدهند و از منکر نهی کنند بر روی فرد غافل قطعاً اثر خواهد گذاشت.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: البته مواردی هست که باید عوامل اجرایی وارد عمل شوند که در این زمینه نیاز است مسئولان اجرایی همگام با مردم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتقاد از وضعیت موجود شهرستان بیان کرد: این وضع زیبنده شهر شهیدان 15خرداد نیست. اگرچه ورامین نسبت به سایر شهرستان‌ها وضعیت بهتری دارد، اما همین مقدار هم باعث تأسف است. باید مأمور انتظامی بداند که وظیفه دارد اگر منکری مثل بدحجابی، آلودگی صوتی و … را دید تذکر دهد و خود را مقید بداند. در واقع همکاری گروه‌های مردمی با عوامل اجرایی و انتظامی می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

وی سپس از تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کرد و از فرمانده نیروی انتظامی خواست تا هرچه بیشتر با آمران به معروف همکاری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ورامین در ادامه با تقدیر از تلاش‌های گروه‌های امر به معروف ونهی از منکر بیان داشت: بد‌حجابی‌‌های موجود در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید تلاش کرد تا با همکاری این بدحجابی‌ها ریشه کن شود. ما باید تلاش کنیم تا در زمینه فرهنگی و اعتقادی به‌عنوان یک الگو در کشور مطرح باشد.

محمد فلاحی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و تشکیل گروهای تذکر لسانی نیز از سیاست‌های کلی نظام و دولت است. سیاست دولت هم این است که در زمینه بدحجابی به سوی کارهای فرهنگی پیش رویم و به سمت فعالیت‌های قهری نرویم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ورامین در پایان اعلام کرد که پلیس در کنار گروه‌های تذکر لسانی هست و هر جا لازم باشد از گروه‌های آمر به معروف حمایت می‌کنیم و در کنار این عزیزان خواهیم بود.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول