اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد امر به معروف قزوین خبر داد

اجرای 2 برنامه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان البرز

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین از اجرای دو برنامه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان البرز خبر داد.

اجرای 2 برنامه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام مهدی پورآرین پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: دو برنامه ویژه تذکر لسانی با عنوان «پیام مهربانی» در سطح عموم شهرستان البرز و نیز تذکر کتبی ویژه ادارات در شهرستان البرز به اجرا در می‌آید.

پورآرین افزود: مانور این طرح طی یک یا دو مرحله برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند نیز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ساخته ایران و اسلام نیست، گفت: تمام ملت‌ها و مذاهب از فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره می‌گیرند؛ اما معیارهای معروف و منکر در اسلام با دیگر ادیان و مذاهب متفاوت است.

وی اذعان کرد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ارزش‌هایی نظیر حجاب و تفکرات دین، ملت و مذهب تعیین می‌شود.

محمدحسین تقوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز طی سخنانی در این جلسه عنوان کرد: در نظام آموزش و پرورش، تحت تشکل‌های «یاران معروف» و «حلقه‌های صالحین» فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گرفته و کارهای ارزنده‌ای در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: یکسان‌سازی پوشش دانش‌آموزان دختر در تمام مقاطع بسیار مؤثر واقع شده و سبب بروز کمتر مظاهر غرب در مدارس شده است که البته این هماهنگ‌سازی در دبیرستان‌های پسرانه نیز در حال انجام است.

میرباقری معاون دانشجویی مؤسسه آموزش عالی کار قزوین نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه ساکن استان‌های تهران و البرز هستند، بیان کرد: این دانشگاه به دلیل غیر بومی بودن بیشتر دانشجویان به نظارت ویژه‌ای نیاز دارد که با توجه به این امر، برنامه‌ریزی‌های مشخصی صورت گرفته تا از کمک مشاوران مذهبی استفاده شود.

وی افزود: تذکر لسانی در دانشگاه همچون گذشته ادامه دارد و بر تبلیغات و نصب بنرهایی با مضامین شئونات اسلامی نظیر حجاب و عفاف، تأکید بسیاری شده است.

در این جلسه با تأکید بر اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بر همکاری کلیه مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید و از مدیران و رؤسای ادارات به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی یاد شد.

همچنین به بستر و ظرفیت بالای صدا و سیما اشاره و صدا و سیمای مرکز قزوین یکی از بهترین ابزار تبلیغات در بحث امر به معروف و نهی از منکر استان شناخته شد.

در ادامه این جلسه ضرورت تبلیغ معروف‌ها و آثار برخی منکرها بسیار سوء و دارای آسیب‌های جدی در جامعه مورد توجه قرار گرفت.

نقش برجسته خانواده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از مربیان آموزشی متعهد و مؤمن در مدارس از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

در دومین نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا‌ (ع) شهرستان البرز، فرماندار البرز، امام جمعه شهر الوند و دیگر مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول