اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه یزد:

اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر جذب افراد است

استاد حوزه و دانشگاه یزد گفت: اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر جذب افراد است.

اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر جذب افراد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا آبایی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهیده حجاب و عفاف، مروه شروینی که از سوی ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: طرحی که برای نجات جامعه از بی‌تفاوتی وجود دارد، دقیقا همان طرحی است که سال‌های پیش یک تیم مسیحی در دانشگاه هاروارد آمریکا به آن دست یافتند که این طرح برگرفته از دین مبین اسلام یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری این طرح عنوان کرد: دکتر مایکل کوپ در قطار شهری متوجه تعرض جوانی به یک خانم و سکوت کل مسافران قطار در مقابل این مزاحمت بود به همین دلیل تصمیم گرفت تیمی در دانشگاه هاروارد آمریکا تشکیل دهد که در مورد این موضوع تحقیق کنند و برای رفع آن راهکار ارائه دهند.

آبایی یادآور شد: این تیم به این نتیجه دست یافت که کارآمدترین طرحی که می‌تواند یک جامعه را از سقوط و انحطاط نجات دهد، طرحی است که اسلام ارائه کرده و نام آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر مایکل کوپ در دل سرزمین کفر، دو کتاب با عناوین شایست و ناشایست و امر به معروف و نهی از منکر نوشت که اکنون در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

آبایی تصریح کرد: در حالی‌ که کاربرد امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از سقوط جوامع،‌ در کشوری نظیر آمریکا مورد توجه قرار گرفته، در کشور اسلامی ایران این مهم مورد غفلت واقع شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یزد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تاکید کرد: تمام واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره‌ای است در برابر اقیانوس.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تا آنجاست که اقامه همه واجبات، وابسته به این دو فرع دینی است.

آبایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دشمن امروز در ترویج فرهنگ منحط و شیطانی خود با چه حجم و تاثیرگذاری کار می‌کند و حتی توانسته طوری عمل کند که بر پیرمردان و پیرزنان نیز تاثیرگذار بوده اما نسبت به آنچه که حق است، تعلل کرده و بی‌تفاوت بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در امر به معروف به ویژه در امر به حجاب باید در افراد جاذبه ایجاد کنیم، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از زنان محجبه نتوانسته‌اند تاثیرگذار باشند و ارتباط موثر برقرار کنند.

آبایی، محبت، احترام و توجه را سه رکن اصلی ارتباط موثر دانست.

وی تصریح کرد: کسانی که در امر حجاب مشکل دارند را نباید طرد کرد بلکه باید آنها را جذب کرده و بر روی آنها تاثیرگذار باشیم.

آبایی تاکید کرد: اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر، جذب افراد است.

وی از تلاش‌های ستاد مردمی عفاف و حجاب به خاطر طرح‌های تاثیرگذار ارائه شده به ویژه در باغ دولت‌آباد یزد تقدیر کرد.

این مراسم از سوی ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد و با همکاری دفتر امور بانوان استانداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در سالن اجتماعات امامزاده جعفر(ع) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول