اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن راویان ایثار و دفاع مقدس شاهرود:

فعالیت‌های فرهنگی راهکار حفظ دستاوردهای انقلاب است/ امر به معروف جدی گرفته شود

رئیس انجمن راویان ایثار و دفاع مقدس شهرستان شاهرود گفت: فعالیت‌های فرهنگی راهکار حفظ دستاوردهای انقلاب است و در این بین، امر به معروف باید جدی گرفته شود.

فعالیت‌های فرهنگی راهکار حفظ دستاوردهای انقلاب است/ امر به معروف جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مرتضی احمدیان صبح امروز در جلسه شورای بسیج قشر کارگری و کارمندی سپاه شاهرود که با حضور فرماندهان پایگاه‌ها و شورای بسیج با موضوع تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی شاهرود برگزار شد، بیان کرد: یکی از راهکارهای حفظ دستاوردهای انقلاب و گسترش و اشاعه آن در سطح جامعه، کارهای فرهنگی است.

رئیس انجمن راویان ایثار و دفاع مقدس شهرستان شاهرود گفت: باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود که کار بسیج بیشتر فرهنگی است تا نظامی.

احمدیان با اشاره به ماموریت سپاه و بسیج در حفظ ارزش‌های الهی و اسلامی در جامعه اظهار کرد: اصل تشکیل سپاه و بسیج به فرمان امام راحل، دفاع و حفظ ارزش‌های الهی و اسلامی انقلاب است و این ماموریت مهم و خطیر از ابتدای انقلاب تاکنون بر دوش سپاه و بسیج بوده و هست.

رئیس انجمن راویان ایثار و دفاع مقدس شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: حفظ شعائر اسلامی در جامعه امروز که دشمنان با تمام توان و با ناتوی فرهنگی می‌خواهند اعتقادات و افکار ما را بگیرند، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

احمدیان با بیان اینکه موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر از ناحیه مسئولان و مردم مغفول واقع شده است، تصریح کرد: طبق احادیث و روایات متعدد، امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین ماست که باید بدان اهمیت ویژه‌ای داد.

وی بیان کرد: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه جدی همه به ویژه مسئولان و نهادهای مردمی و ارزشی قرار گیرد و بسیج با توجه به ذات خود وارد این موضوع شده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر شاهرود اظهار کرد: در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال است و هیئت امنا و امام جماعت با همکاری بسیج در حال انجام این فریضه مهم در محلات و مناطق شهری و روستایی هستند که دستاوردهای خوبی را نیز به همراه داشته است.

احمدیان افزود: چرا در ادارات ما با توجه به وجود شورای امر به معروف و نهی از منکر، باز شاهد بسیاری از موارد خلاف شرع هستیم؛ این‏ها باید بازشکافی و بررسی و علل و عوامل آن روشن شود.

وی با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود آغاز کنیم، اظهار کرد: وقتی ما در ادارات ظاهر و اعمالمان شرعی و قانونی باشد، همین باعث تعمیم به جامعه می‌شود و این رفتار در ادارات نظام اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن راویان ایثار و دفاع مقدس شهرستان شاهرود افزود: باید با رفتار و اخلاق خود امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات و سازمان‌ها گسترش داد و با قانون و تشکیل شورا اما بدون عمل کاملاً بی‏اثر می‏باشد که متاسفانه تا حدودی این‏گونه است.

احمدیان تاکید کرد: باید در امر به معروف و نهی از منکر به شرایط و بازخورد کار توجه شود و حتماً در این مورد بررسی و تحقیق به عمل آید و ما نیاز به تحلیل خروجی‌ها شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با توجه به قانون شرع داریم.

وی تصریح کرد: باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر از حالت تحکم و خشم به سمت محبت و آرامش برویم و با قول نرم و رفتار محبت‌آمیز افراد را ارشاد و اقناع کرد که کارهای خود را اصلاح کنند.

منتخب شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر زیرساخت اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برای ایجاد امنیت برای آمران و ناهیان نیز اظهار کرد: باید تلاش شود زیرساخت‌های قانونی و قضایی امر به معروف و نهی از منکر نیز با توجه به شرع و قانون مدون و اجرایی شود تا آمران و ناهیان با امنیت و آرامش بتوانند کار خود را انجام دهند.

احمدیان تاکید کرد: باید ادارات و سازمان‏های نظام اسلامی یک نمونه کامل از سازمان اسلامی باشد و تمام افراد و کارکرد در قالب شرع و قانون اسلامی اجرا و پیاده شود که این بسیار مهم و اساسی است و الگویی برای جامعه خواهد بود.

مسئول بسیج اقشار سپاه ناحیه شاهرود نیز در سخنانی با تبیین ماموریت‌های بسیج اقشار در پایگاه‌های بسیج اظهار کرد: موضوع تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

حسین یارمحمدی تاکید کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر یکی از برنامه‌های مهم سازمان بسیج مستضعفین است که باید در تمام اقشار بسیج اجرایی شود و خود اقشار با ورود به این مقوله کار امر به معروف و نهی از منکر را به صورت تخصصی در قشر خود دنبال کنند.

وی تصریح کرد: مطمئناً امر به معروف و نهی از منکر در اقشار بسیج بهتر جواب خواهد داد، چرا که افرادی که این کار را انجام می‌دهند، خود از بدنه قشر بسیج است و دلایل و عوامل این موضوعات را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌تواند نتیجه بهتری از کار خود بگیرند.

براساس این گزارش؛ تشکیل شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر از بسیج مساجد و محلات آغاز و امسال در برنامه کلیه اقشار بسیج در جهت حفظ ارزش‌ها و مقابله با ناهنجارهای اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2249/س40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول