اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

امر به معروف سلامت اخلاقی جامعه را تضمین می‌‌کند‌

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر سلامت جامعه از لحاظ اخلاقی تضمین شده و افراد جامعه نیز در مسیر رشد و تعالی حرکت می‌کنند.

امر به معروف سلامت اخلاقی جامعه را تضمین می‌‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،‌ یدالله صفری صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گرمی اظهار داشت:‌ اگر در جامعه این فریضه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد فساد و تباهی جامعه را در معرض آسیب قرار می‌دهد که بهتر است با درک و تبیین حقیقی ارزش‌های دینی و اسلامی بتوانیم سیستم پالایش امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کرده و برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان و فضای گردشگری و تفریحی و توریستی مختلف رعایت حجاب و عفاف به عنوان مظهر و زینت جامعه اسلامی باید به عنوان معروف جدی مورد توجه افراد جامعه قرار گیرد، عنوان کرد: ضرورت دارد برخی از نگاه‌ها و نگرش‌های غلط در این زمینه برطرف شده و در تهذیب واقعی به سمت سلامت و طهارت جامعه حرکت کنیم.

امام جمعه شهرستان گرمی افزود: هر چند بیشترین تاکید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گرایش به کارهای فرهنگی و پیشگیرانه است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های انتظامی و قضایی در برخورد با مظاهر فساد،‌ تباهی و بداخلاقی و بدحجابی در جامعه از توان آمران به معروف و ناهیان از منکر استفاده کنند.

صفری تلاش گسترده رسانه‌های غربی را برای ترویج سبک زندگی بسیار زننده و زشت در جامعه اسلامی را آفتی خطرناک توصیف کرد و گفت:‌ باید این آفت را با برنامه‌ریزی درست و نگاه جامع برطرف کرده و زمینه یک احیای واقعی را در معروفات مورد پسند جامعه فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز با یادآوری اینکه در شهرستان گرمی امنیت، آرامش و سلامت اخلاقی و اجتماعی در شرایط و وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان شاخصه‌ها و برجستگی‌های این ماه خود زمینه پالایش هرگونه آلودگی و گناه را فراهم کرده و افراد جامعه بیشتر به سمت تهذیب واقعی حرکت می‌کنند.

محمود علایی کاهش جرم و جنایت و بزه و گناه را در ماه مبارک رمضان معنا‌دار توصیف کرد و یادآور شد: باید از این حرکت خوشایند به عنوان رابطه ارزشی و معنوی افراد جامعه و انس گرفتن آنها با مسائل قرآنی و دینی توجه کرد چرا که هر چقدر گرایش مردم به این برنامه‌ها زیاد باشد خروجی آن حفظ سلامتی جامعه است.

وی همچنین رعایت حجاب و عفاف در ادارات و نهادهای مختلف را با هدف الگوپذیری مناسب ضروری اعلام کرد.

فرماندار شهرستان گرمی در پایان سخنان خود از برگزاری همایش بزرگ حجاب و عفاف در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: در این همایش سعی خواهد شد الگوهای حجاب و عفاف مناسب با جامعه اسلامی ارائه شده و جلوی هرگونه ناهنجاری در این زمینه گرفته شود.

انتهای پیام/62004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول