اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

ثبت 32 هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان از ثبت 32 هزار نفر معلول در بانک اطلاعاتی این نهاد خبر داد.

ثبت 32 هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از 40 ورزشکار معلول گیلانی که سال گذشته در عرصه کشوری و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده بودند در سالن باغچه‌بان بهزیستی استان، اظهار کرد: ورزشکاران با افتخارآفرینی‌های خود نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست.

وی ورزش برای معلولان را عاملی برای توانمندی جسمی و روحی آنها دانست و تصریح کرد: ارتقای ورزش همگانی در معلولان امری ضروری است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به تهیه امکانات ورزشی مورد نیاز معلولان اذعان کرد: افزایش امکانات برای ارتقای ورزش های همگانی در افراد معلول باید مورد توجه قرار گیرد تا آنها با آسودگی خیال به ورزش بپردازند.

وی با بیان اینکه در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان تعداد 32 هزار نفر معلول در رده‌های مختلف به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح CBR به دنبال پیدا کردن افراد معلول در روستاها هستیم.

کوچکی‌نژاد بازگرداندن معلولان به اجتماع را از اهداف طرح مذکور عنوان کرد و یادآور شد: در بحث خدمات‌رسانی به معلولان 80 مرکز به صورت مستقیم فعالیت دارند.

وی با تصریح بر اینکه چهار هزار و 517 نفر از طریق یارانه از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، افزود: 9 میلیارد تومان یارانه برای مددجویان 80 مرکز مذکور پرداخت می‌شود.

این مسئول آسایشگاه معلولان رشت را بزرگ‌ترین مرکز نگه‌داری این قشر و سالمند در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: این مرکز با بستری کردن 550 نفر سالمند، معلول و ضایعه‌نخاعی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول