اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی خبر داد

اجرای جشنواره تئاتر معلولان در سطح استان خراسان‌رضوی برای نخستین‌بار

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان خراسان‌رضوی گفت: امسال برای نخستین‌بار در سطح استان خراسان رضوی جشنواره تئاتر معلولان آغاز به کار می‌کند.

اجرای جشنواره تئاتر معلولان در سطح استان خراسان‌رضوی برای نخستین‌بار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پوریوسف ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: توانبخشی وظیفه خدمت‌رسانی به معلولان جامعه و توانمندی افراد معلول را بر عهده دارد.

وی افزود: امروز بیش از 90 هزار فرد معلول در استان داریم که امسال با تلاش مسئولان بهزیستی پنج درصد معلول جدید شناسایی شدند.

پوریوسف در معرفی طرح‌های جدید این بخش به چند مورد اشاره کرد و گفت: بحث خدمات موسسه‌ای مراکز غیردولتی از قبیل: نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و نگهداری معلولان در منزل، پی‌ریزی بخشی زیر نظر شهرداری با موضوع توانمندی آموزشی از جمله این موارد است که در این طرح پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی تشویقی به دانشجویان مراکز دولتی و کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در مراکز حرفه‌آموزی برای معلولان، آنها در این مراکز آماده اشتغال به کار می‌شوند.

وی در ادامه از طرح‌های دیگر این بخش اظهار کرد: کلینیک زخم بستر با هدف مداوای رایگان بیماران ضایعه نخایی در دستور کار قرار گرفت تا اوایل امسال 240 نفر تحت این پوشش بوده‌اند و امید بر این است که امسال شهرستان‌های تربت‌حیدریه و نیشابور نیز از این طرح برخوردار شوند.

پوریوسف افزود: امسال برای نخستین‌بار در سطح استان خراسان رضوی جشنواره تئاتر معلولان آغاز به کار می‌کند.

وی گفت: فراخوان این جشنواره از اول تیر منتشر شده و در آبان ماه در سبزوار با نام جشنواره پویش آغاز به کارمی‌کند و در این راستا تمام گروه‌ها باید از 50 درصد افراد معلول تشکیل شده باشند.

انتهای پیام/70001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول