اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

برنامه‌ریزی منسجمی برای رسیدگی به نیاز‌های معلولان وجود ندارد

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان گفت: برنامه‌ریزی منسجمی برای رسیدگی به نیاز‌های معلولان وجود ندارد و با تدوین برنامه‌ای منسجم و دقیق برای تأمین نیاز‌های معلولان درصد بالایی از مشکلات قشر معلول جامع برطرف می‌شود.

برنامه‌ریزی منسجمی برای رسیدگی به نیاز‌های معلولان وجود ندارد

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اگر چه طی سال‌های گذشته توجه بیشتری در راستای رسیدگی به مشکلات و وضعیت معلولان صورت گرفته است، اما این اقدامات جوابگوی تمام نیاز‌های این افراد نیست، اظهار کرد: در حال حاضر بستر‌های شهری هنوز برای حضور معلولان آماده نشده است و یک فرد دارای عارضه نخاعی در زمان حضور در سطح شهر با موانع بسیاری مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بالایی از معلولان به دلیل عدم وجود موانع و فضا‌های شهری نا‌مناسب تمایل چندانی به حضور در سطح شهر‌ها ندارند، اضافه کرد: این مشکلات سبب شده است که آمار و اطلاعات دقیقی نسبت به تعداد واقعی معلولان در سطح جامعه وجود نداشته باشد.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بستر‌های شهری باید برای حضور معلولان در سطح جامعه فراهم شود، تصریح کرد: مسئولان نباید نسبت به نیاز‌های اصلی و اولویت‌های معلولان در سطح جامعه غافل باشند و باید برنامه‌ریزی منسجمی برای تحقق مطالبات معلولان در سطح شهر صورت بگیرد.

وی به ضرورت توجه ویژه دولت آتی به مطالبات معلولان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این برنامه‌ریزی در سطح شهر‌ها وجود ندارد و با تدوین برنامه‌ای منسجم و دقیق برای رسیدگی به نیاز‌های معلولان درصد بالایی از مشکلات قشر معلول جامع برطرف می‌شود.

محمدی با بیان اینکه عدم اجرای صحیح و کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز یکی دیگر از مشکلات این قشر محسوب می‌شود، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با نظارت و پیگیری نسبت به اجرای صحیح و دقیق این قانون اقدام کنند و قانون‌گریزی نسبت به حقوق معلولان جایز نیست.

انتهای پیام/63004/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول