اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار خبر داد

سمپاشی 106 هزار متر مربع جایگاه دام در رودبار

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار جنوب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 106 هزار متر مربع جایگاه دام در این شهرستان سمپاشی شده است.

سمپاشی 106 هزار متر مربع جایگاه دام در رودبار

محمدعلی علی‌توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام اظهار داشت: سمپاشی اماکن دامی و بدن دام یکی از راه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک است که از جمله بیماری‌های مشترک می‌توان به تب کریمه‌کنگو اشاره کرد که بیماری خطرناک و کشنده است.

وی با بیان اینکه سمپاشی اماکن دامی به صورت مستمر طی سال توسط دامپزشکی انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف از این سمپاشی مبارزه با انگل‌های خارجی روی بدن دام است.

علی‌توکلی با اشاره به اهمیت مبارزه با کنه‌های موجود در بدن دام‌ها و اماکن دامی خاطر نشان کرد: بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار جنوب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 106 هزار متر مربع جایگاه دام و بیش از 26 هزار رأس دام گوسفند و بز در این شهرستان سمپاشی شده است.

این مسئول با اشاره به طرح تشدید نظارت دامپزشکی در ماه مبارک رمضان اذعان داشت: دامپزشکی رودبار با تشکیل دو اکیپ ثابت و سیار نظارت خود را بر عرضه مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان در دو شیفت صبح و عصر تشدید کرده است.

انتهای پیام/80003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول