اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

انجام 4 هزار بازرسی توسط دامپزشکی ملایر

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر از انجام 4 هزار و 230 مورد نظارت و بازرسی توسط دامپزشکی این شهرستان در 2 ماه نخست سال جاری خبر داد.

انجام 4 هزار بازرسی توسط دامپزشکی ملایر

علی نجفلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل بهار دام‌های شهرستان ملایر علیه انواع بیماری‌های دامی واکسینه می‌شوند، اظهار کرد: امسال نیز این اقدام توسط دامپزشکی ملایر در حال انجام است.

وی افزود: همزمان با شروع فصل بهار 145 هزار رأس از دام‌های شهرستان ملایر علیه بیماری آبله واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر از واکسینه شدن دام‌های شهرستان علیه بیماری سل و تب مالت خبر داد و افزود: این کار نیز توسط اکیپ دامپزشکی در سطح دامداری‌های روستاهای شهرستان در حال انجام است.

وی از سمپاشی مرغداری‌ها و دامداری‌های شهرستان علیه بیماری‌های دامی خبر داد و گفت: کار نمونه‌گیری و نظارت بر مرغداری‌ها نیز همه روزه با انجام بازرسی از هفت مرغداری در سطح شهرستان در حال انجام است.

نجفلو از انجام هزار و 865 مورد تست سل طی دو ماه ابتدای سال جاری از دام‌های ملایر خبر داد و افزود: همچنین هزار و 700 مورد واکسیناسیون پی پی آر نیز انجام شده است.

وی همچنین از واکسیناسیون 3 هزار و 200 راس دام علیه بیماری بروسلوز در ملایر طی دو ماه ابتدای سال جاری در ملایر خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 60 هزار دام نیز علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسینه شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر واکسینه شدن 23 هزار دام در برابر بیماری شاربون، 14 هزار دام علیه بیماری قانقاریا و 32 قلاده سگ علیه بیماری هاری را از دیگر اقدامات دامپزشکی ملایر در دو ماه ابتدای سال جاری برشمرد.

وی افزود: در دو ماه ابتدای سال جاری 4 هزار و 230 مورد بازرسی توسط اکیپ‌های این اداره در ملایر از سطح کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها و اماکن عرضه محصولات لبنی و دامی صورت گرفته است.

این مسئول از فعالیت 9 داروخانه و مطب دامپزشکی در بخش خصوصی و دولتی و دو مرکز مایه‌کوبی در ملایر خبر داد و گفت: در این زمینه با کمبود مواجه نیستیم و این تعداد جوابگوی شهرستان است.

نجفلو کمبود نیروی انسانی را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دامپزشکی ملایر برشمرد و تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کار در شبکه دامپزشکی و نظارت در بخش مواد دامی که از اهمیت خاصی برخوردار است باید در این راستا مسئولان اقدامات لازم را برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در شهرستان ملایر داشته باشند.

انتهای پیام/89013/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول