اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی:

اولویت دامپزشکی صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی است

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان فلسفه وجودی دامپزشکی را صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی خواند.

اولویت دامپزشکی صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی صبح امروز در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان اظهار داشت: براساس وظایف تعریف شده، دامپزشکی استان از سرمایه دامی که جزوی از سرمایه ملی است با تمام توان و بر پایه تلاش دانش بنیان، حفاظت می‌کند.

اعلمی با اهمیت خواندن موضوع شیر خام، این مهم را اولویت نخست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی عنوان کرد و از اجرای طرح ساماندهی شیر خام در استان در امسال خبر داد.

در ادامه این نشست مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان ضمن اعلام آمادگی اتحادیه برای توسعه همکاری‌های متقابل، خواستار آن شد تا مراکز عرضه شیرخام هرچه سریع تر ساماندهی شوند و با توجه به نیاز جامعه، مجوزهای لازم برای عرضه شیرخام سالم به متقاضیان داده شود و از فعالیت مراکز غیرمجاز نیز جلوگیری به عمل آید.

فرشید صراف با تاکید بر لزوم ساماندهی حمل و نقل شیر خام، بر ضرورت اجرای این موضوع تحت ضوابط دامپزشکی تاکید کرد و خواستار تسریع در پرداخت سریع‌تر دامداران خسارت دیده از بیماری‌های سل و بروسلوز شد.

وی تصریح کرد: اتحادیه مذکور آمادگی دارد تا در راستای ارتقای سطح آگاهی دامداران و اعضای اتحادیه، دوره‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی استان به اجرا درآورد.

انتهای پیام/70004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول