اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه نیمه شعبان صورت می‌گیرد

نظارت جدی دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: برای اعمال نظارت جدی بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، اکیپ‌های ثابت و گردشی در استان به ویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شود.

نظارت جدی دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قم

مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت از نظارت جدی اداره کل دامپزشکی استان قم بر واحدهای زیر مجموعه نظارتی این اداره کل در نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: برای نظارت ویژه بر مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام با منشأ دامی مانند قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و ... اکیپ‌های سیار ویژه در سطح استان مستقر هستند.

وی همچنین از استقرار یک اکیپ مخصوص همراه با کارشناس دامپزشکی در اطراف مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: در این راستا برای دقت بیشتر یک کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه جمکران حضور یافته و بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های نذری زائران و مجاوران به صورت جدی نظارت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه به بخش گزارش‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بخشی از کشف تخلفاتی که در زمینه دام و طیور صورت می‌گیرد از مشاهدات مردمی نشأت گرفته است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی، مراتب را با شماره تلفن 1512 به روابط عمومی این اداره کل اطلاع دهند.

*کشف 5 تن اسکلت غیربهداشتی مرغ در قم

رفیعی محمدی به نظارت و بازرسی‌های صورت گرفته توسط این اداره کل طی یک هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با بازرسی از اماکن عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی، 149 کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی در استان قم کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: پنج تن اسکلت مرغ غیربهداشتی نیز توسط اکیپ‌های نظارتی بهداشتی سیار این اداره کل از خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی کشف و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به مجازات‌هایی که درباره این پرونده‌های تخلفاتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پس از اخذ دو تعهد اداری از صاحبان پرونده‌های تخلفاتی، این پرونده‌ها برای رسیدگی قطعی به تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

انتهای پیام/78005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول