اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با شروع فصل گرما نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان‌رضوی شدت می‌گیرد و عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال ممنوع است.

عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان ازغدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تمام شهروندان می‌خواهیم تا با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت (بروسلوز)، کیست هیداتید، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو در اثر مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمطمئن و کشتار غیر مجاز دام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 وی افزود: کشتار غیر مجاز دام، به‌ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل؛ جگر و سنگدان به صورت فله‌ای اکیدا ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته‌بندی و مشخصات کامل عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی همچنین از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از ابتلای به تب مالت(بروسلوز) فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را حتماً از مراکز مجاز تهیه کرده و در هنگام مصرف فرآورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید ماهی تازه دقت شود تا مجوز دامپزشکی مبنی بر تازگی و بلامانع بودن عرضه آن در کنار ماهی‌های قابل عرضه در فروشگاه‌ها نصب شده و ماهی تازه در کنار پودر یخ عرضه شود. 

مرگان ازغدی بیان کرد: با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، گروه‌های ویژه نظارتی این اداره‌کل همزمان با فصل گرما، عملیات بازدید از تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های فوق همچون مراکز بسته‌بندی گوشت و آلایش دامی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تمام اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح استان را شدت بخشیده‌اند.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی نیز با شماره 300001512 آماده دریافت پیام‌های مردمی در زمینه‌های یادشده است.

انتهای پیام/70004/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول