اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

اعتبارات میراث فرهنگی خوزستان به 15 درصد کاهش یافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: اعتبارات میراث فرهنگی خوزستان به کمتر از 15 درصد گذشته کاهش یافته است.

اعتبارات میراث فرهنگی خوزستان به 15 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، پرویز پورفرخی عصر امروز در جمع انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: به دلیل برخی تصمیمات شخصی و سلیقه‌ای، اعتبارات میراث فرهنگی استان خوزستان به کمتر از 15 درصد گذشته کاهش یافت و این کاهش نیز سازمان یافته بود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مستندات وجود دارد، ادامه داد: در برخی از خبرگزاری‌های خوزستان به نقل از مقام عالی دولت در استان عنوان شد که اعتبار به میراث فرهنگی ندهید و مستندات در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین شوشتر نیز در جلسه شورای اداری برای تقسیم اعتبارات تصمیم‌گیری شد و اعتبارات شوشتر به بنیاد مسکن اختصاص یافت و کسی هم در این زمینه اعتراضی نکرد.

پورفرخی تصریح کرد: براساس مطالعات اساسی و زیربنایی نیازمند سالی 300 میلیارد ریال برای سرپا نگهداشتن بافت‌های تاریخی و آثار هستیم ولی در این زمینه اعتبار تخصیص نیافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: این مدیریت کلان در استان اعتقادی به بافت تاریخی و آثار تاریخی ندارد و تنها برای کشیدن خیابان و معبر حاضر است، لودر پای آثار بیندازد و خیابان تعریض کند و معبر باز کند، اما وقتی براساس ضوابط با این کارها مخالفت می‌کنیم، اعتبارات را قطع می‌کنند. 

*اعتبارات ملی زیادی گرفته‌ایم

پورفرخی اضافه کرد: مدیریت استانی معتقد است که اعتبار استانی معادل اعتبارات ملی اختصاص می‌دهد، اما این چنین صحیح نیست، چراکه خوزستان از نظر اعتبارات ملی در صدر قرار دارد، اما از نظر اعتبارات استانی به گرد پای برخی استان‌ها نمی‌رسیم.

وی تأکید کرد: استان فارس در مقایسه با خوزستان اعتبار کمتری از نظر ملی به خود اختصاص داده است ولی بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار استانی دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اذعان داشت: برای شوشتر بیش از 320 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد کرده‌ایم ولی همه این اعتبارات را تخصیص ندادند و بخش‌های زیادش را حذف کردند.

وی در پایان بیان داشت: در استان رایزنی می‌کنیم و اعتبارات را برای دستگاه میراث فرهنکی در نظر می‌گیریم ولی در شهرستان‌ها شورای برنامه‌ریزی ردیف‌ها را حذف می‌کند و اعتبارات را به سایر دستگاه‌ها می‌دهد که این اعمال کاملا هماهنگ شده و باعث تأسف است.

انتهای پیام/72006/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول