اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بروز مشکلات بهداشتی سد «شاه‌قاسم» پایتخت طبیعت ایران

رحمانی: امور آب نظارت بر مجتمع گردشگری را به میراث فرهنگی واگذار کند

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد در پی بروز مشکلات بهداشتی سد «شاه‌قاسم» پایتخت طبیعت ایران گفت: در صورت عدم توانایی امور آب این دستگاه نظارت بر مجتمع گردشگری را به میراث فرهنگی واگذار کند.

رحمانی: امور آب نظارت بر مجتمع گردشگری را به میراث فرهنگی واگذار کند

محمد کاظم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به وضعیت بهداشتی مراکز گردشگری شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها تابستانی به پایتخت طبیعت ایران ضروری است مسئولان و متولیان امر نسبت به وضعیت بهداشتی مراکز همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد وضعیت بهداشتی سد شاه قاسم در یاسوج را نامناسب عنوان کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت بهداشتی سد شاه قاسم یاسوج در اختیار امور آب منطقه‌ای است از این رو این دستگاه موظف به حفاظت و نظارت بر این واحد گردشگری و تفریحی را دارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که امور آب توانایی و امکانات لازم برای حفاظت و نظارت بر مجتمع گردشگری سد شاه قاسم را ندارد به میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شود تا مشکلات بهداشتی کنونی آن بررسی و رفع شود.

رحمانی با بیان اینکه بروز مشکلات بهداشتی در سد شاه قاسم باعث وارد شدن خسارات زیادی به تاسیسات گردشگری در این منطقه شده است، گفت: عدم نظارت امور آب بر سد شاه قاسم باعث وضعیت کنونی در این مجتمع گردشگری شده همچنین چنین وضعیتی نارضایتی عموم و گردشگران به پایتخت طبیعت ایران را در پی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت بهداشتی مجتمع گردشگری پایتخت طبیعت ایران در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد، گفت: با توجه به نحوه نظارت امور آب بر سد شاه قاسم و وضعیت بهداشتی آن طبق اصل 44 قانون اساسی می‌توان آن را به بخش خصوصی یا میراث فرهنگی واگذار کرد.

تعامل دستگاه‌ها در جذب گردشگر موثر است

رحمانی اذعان کرد: در صورت ممکن به صورت موقت به بخش خصوصی واگذار شود تا حفاظت از آن را بر عهده بگیرد و به صورت دوسالانه این وظیفه تمدید شود تا نظارت مورد بررسی قرار گرفته شود.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشتی سد شاه قاسم یاسوج تاکید کرد: امور آب وظیفه خود در جهت نظارت بر این مجتمع گردشگری را به نحو احسن انجام نداده از این رو در صورت عدم توانایی به میراث فرهنگی واگذار کند.

وی، با بیان اینکه وضعیت کنونی در شان مجتمع گردشگری پایتخت طبیعت ایران نیست، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان بویراحمد به عنوان قطب گردشگری پایتخت طبیعت ایران محسوب می‌شود که وضعیت کنونی در خور شان مردم منطقه و گردشگران نیست.

رحمانی تصریح کرد: به منظور جذب گردشگر به پایتخت طبیعت ایران هر دستگاه باید موظف به اجرای وظایف و برنامه‌های محوله کاری خود باشد و تعامل همه‌جانبه داشته باشند تا بتوان گردشگران زیادی را به مناطق گردشگری و توریستی جذب کنیم.

 

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول