اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

اردبیل رتبه سوم کشور را در ازدواج دارد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در امر ازدواج جز سه استان موفق کشور است که توانسته جایگاه خود را همچنان ارتقا بخشد.

اردبیل رتبه سوم کشور را در ازدواج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته بهزیستی در اردبیل اظهار داشت: در همین زمینه بیش از 16 هزار ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده که ما با ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل، حین و بعد از ازدواج سعی می‌کنیم در خدمت زوج‌های جوان و آینده‌دار باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به پوشش بیمه‌ای دو هزار و 14 زن سرپرست خانوار در اردبیل اشاره کرد و افزود: از این تعداد یک‌هزار و 80 زن در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری از خدمات بیمه‌‌ای بهره‌مند شده و استفاده می‌کنند.

احمدیان با بیان اینکه از محل هدفمندی یارانه‌ها تعدادی از مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ما به سه هزار و 400 خانوار مستمری پرداخت کرده و از بیش از 350 زن سرپرست خانوار نیز حمایت لازم را انجام دادیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: خدمات بهزیستی بسیار متنوع‌تر و در بسیاری از حوزه‌ها تخصصی ارائه می‌شود و تنها حمایت‌های مالی از مددجویان و خانواده‌های نیازمند را شامل نمی‌شود بلکه ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی،‌ مهارتی و پیشگیری از آسیب‌ها در دستور کار این دستگاه اجرایی است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات حمایتی ایجاد زمینه‌های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فراهم کردن بستر کارآفرینی آنهاست تا به نوعی به مرحله توانمندی رسیده و از وابستگی به دریافت مستمری خلاصی پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه بیان کرد: بیش از 55 هزار کودک در بدو تولد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند تا اگر آسیبی متوجه آنها شود با مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی جلوی این آسیب‌ها و خطرات احتمالی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست یکی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز از تدوین سند سلامت روان در اردبیل خبر داد.

احد عظیمی افزود: این سند با همت دستگاه‌های ذیربط و در راستای ارتقای سلامت و بهداشت روانی جامعه و پرداختن تخصصی به بیماری‌های روان تدوین شده، انجام می‌شود.

وی به پیچیدگی و نامعلوم بودن بسیاری از بیماری‌های روانی اشاره کرد و ادامه داد: این سند می‌تواند راهکار عملیاتی مبارزه با بیماری‌های روانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط نظیر بهزیستی باشد.

عظیمی گفت:‌ در این زمینه تأمین بهداشت روان، کاهش هزینه‌های مستقیم درمانی،‌ ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و تسریع در درمان بیماری‌های جسمی در اولویت و توجه جدی است.

این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: شیوع اختلالات روان‌پزشکی در جامعه نگران‌کننده به نظر می‌رسد که امیدواریم در قالب این سند و تشکیل کارگروه بهداشت روان در استان بتوانیم این موضوع را به صورت جدی و مؤثر در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول