اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازمان مهندسان کشاورزی کشور خبر داد

فعالیت بیش از 8 هزار تعاونی زیر پوشش پایگاه‌های بسیج در کشور

رئیس بسیج سازمان مهندسان کشاورزی کشور گفت: 8 هزار و 700 تعاونی تحت پوشش پایگاه‌های بسیج در کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از 8 هزار تعاونی زیر پوشش پایگاه‌های بسیج در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جهانسوز صبح امروز در جلسه شورای بسیج  مهندسان کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار داشت: کشور ما رکورددار فرسایش خاک در جهان است.

وی تصریح کرد: در این راستا علاوه بر مسئله فرسایش با مشکل کمبود منابع آبی نیز مواجه هستیم و وقتی همه مشکلات را کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم که در بخش کشاورزی کشورمان نیازمند حرکت‌های بسیجی‌وار به منظور تامین مایحتاج مردم هستیم.

رئیس بسیج سازمان مهندسان کشاورزی کشور با اشاره به طرح بسیج همگام با کشاورز، افزود: سازمان بسیج مهندسان کشاورزی کشور به منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود کشور در زمینه کشاورزی و در نهایت توانمندسازی کشور در زمینه تولیدات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی به تولیدات گندم آبی کشور نگاه می‌کنیم فقط یک درصد تولیدات گندم آبی کشور بالای هشت تن محصول می‌دهد.

 جهانسوز ادامه داد: در واقع هر آنچه از این ظرفیت‌ها باقی می‌ماند در واقع ظرفیت‌های موجودی است که ما باید از آن بهره ببریم و وقتی این اتفاق بیفتد کشور ما نه تنها از واردات گندم بی‌نیاز می‌شود بلکه صادرات هم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 8 هزار و 700 تعاونی تحت پوشش پایگاه‌های بسیج در کشور فعالیت می‌کنند که استفاده از همه ظرفیت‌های موجود ما را در زمینه تولیدات غذایی از واردات کاملا بی‌نیاز می‌کند.

جهانسوز افزود: در این راستا تعاونی‌های بسیجی نیز می‌توانند محلی برای تولید و فروش این محصولات باشند.

در ادامه این جلسه سیدمحمد طباطبایی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به سند چشم‌انداز نظام در بحث امنیت غذایی کشور گفت: طبق سند چشم‌انداز نظام باید در بحث امنیت غذایی گام‌های موثری برداریم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم و از وابستگی کشور در تأمین مواد غذایی جلوگیری کنیم.

طباطبایی با اشاره به تهدیدات خارجی و وجود تحریم‌های روزافزون افزود: در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بی‌نظیری انجام شده اما متاسفانه در برخی از موارد بخش‌های مهمی مانند بخش تولیدات کشاورزی مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: راه‌حلی که می‌تواند کلید حل مشکلات بخش کشاورزی باشد توانمندسازی تولیدکنندگان این بخش است.

انتهای پیام/70002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول