اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استهبانی‌های مقیم تهران صورت گرفت

زیر پوشش رفتن 120 یتیم استهباناتی

توسط استهبانی‌های مقیم تهران، 120 نفر از ایتام این شهرستان زیر پوشش مالی همشهریان خود قرار گرفتند.

زیر پوشش رفتن 120 یتیم استهباناتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هر ساله به کمک خیران شهرستان استهبان استان فارس که در تهران اقامت دارند، مراسم افطاری برگزار می‌شود که در آن خیران برای کمک به شهرستان خود، اقداماتی را انجام می‌‌دهند.

در این مراسم برخی از نمایندگان مجلس و مقامات فعلی و قبلی شهرستان استهبان نیز حضور می‌یابند.

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم مرکز در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: هر ساله چنین مراسمی با حضور همشهریانی که در تهران ساکن هستند، برگزار می‌شود.

مجید فروتن با بیان اینکه این گردهمایی هر سال با هدف رشد و گسترش امر خیر برگزار می‌شود، اضافه کرد: در مراسم افطاری امسال، بیش از 450 نفر از استهبانی‌های مقیم تهران حضور یافتند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین گردهمایی باشکوهی از شهرستانی‌هایی مقیم مرکز در تهران بی‌نظیر است، ادامه داد: در این مراسم پس از برگزاری نماز جماعت، از همشهریان پذیرایی می‌شود.

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم مرکز تصریح کرد: در این گردهمایی حضار متعهد شدند بیش از 120 نفر از ایتام شهرستان استهبان را زیر پوشش مالی خود قرار دهند و به صورت ماهانه مبالغی را برای امرار معاش ایتام این شهرستان، پرداخت کنند.

فروتن با بیان اینکه هر ساله در این مراسم از مسئولان فعلی شهرستان استهبان نظیر نمایندگان مجلس و نیز مسئولان قبلی که در تهران حضور دارند، دعوت می‌شود، با اشاره به علت عدم حضور نماینده فعلی استهبان در این مراسم ابراز داشت: امسال برابر معمول از نماینده شهرستان استهبان در مجلس نیز دعوت شد اما وی به علت مشغله بسیار موفق به حضور در این گردهمایی و مراسم افطار نشد.

* امام‌جمعه پیشین استهبان: روزه فرد را از هلاکت روحی و مرگ انسانی نجات می‌دهد

در این مراسم همچنین امام جمعه شهرستان پیشوا، نیز حضور داشت.

حجت‌الاسلام محمد ‌رحمتی‌نیا در سال‌های پیش ‌نماینده ولی فقیه در استهبان بود و بسیاری از مردم این شهرستان خاطرات خوبی از دوران فعالیت مذهبی وی دارند.

وی در این مراسم با اشاره به فضیلت بی‌شمار و اهمیت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خداوند چنین میهمانی باشکوهی را در ماه مبارک رمضان ترتیب داده و همگی ما را سر سفره غذاهای مختلف معنوی و روحی دعوت کرده است.

‌رحمتی‌نیا با بیان اینکه انسان اغلب سرگرم بازی‌های دنیوی می‌شود، اضافه کرد: خداوند متعال در این ماه بر مسلمانان واجب فرموده بر سر سفره ضیافت بنشینند و از غذاهای معنوی و آسمانی استفاده کنند تا دچار هلاکت روحی و مرگ انسانی نشوند.

وی با تأکید بر اینکه کامیابی در گرو روزه‌داری است، به شب‌های روحانی قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی به‌شمار می‌آید و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

امام جمعه پیشین استهبان با بیان اینکه در تمام سال، شبی به اندازه خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، گفت: این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.‌

نماینده ولی فقیه در شهرستان پیشوا همچنین گفت: پرداخت زکات فطریه بر اساس برخی روایات سبب قبولی روزه و عبادات ماه رمضان می‌‌شود و شخص را تا ماه رمضان آینده بیمه می‌‌کند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم حاضران با تکمیل فرم‌هایی، پوشش مالی 120 نفر از ایتام شهرستان استهبان را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول