اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاون روستایی کرمان:

60 درصد اراضی‌ کرمان زیر پوشش تعاونی تولید هستند‌

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: 60 درصد اراضی استان کرمان زیر پوشش تعاونی تولید هستند.

60 درصد اراضی‌ کرمان زیر پوشش تعاونی تولید هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، داوود بیگلری ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: شبکه تعاونی روستایی بعد از گذشت 50 سال توانسته ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی عهده‌دار نظارت، حمایت و هدایت تشکل‌ها است، گفت: 14 عنوان تشکل در استان کرمان به بخش کشاورزی ارائه خدمت می‌دهند که بالغ بر 522 شرکت در سطح روستاها، شهرستان‌ها و استان‌ است.

بیگلری عنوان کرد: در استان کرمان با توجه به 800 هزار سطح زیر کشت روستا، متوسط مالکیت‌ 2.5 تا 3 هکتاری دارد، لذا ضرورت ایجاد تشکل‌ها و نقش آنها ‌اجتناب‌ناپذیر است و باید به سمتی حرکت کنیم که از عوامل تولید استفاده بهینه ببریم.

این مسئول تشکل‌ها را بستر مناسبی برای واگذاری اصل 44 دانست و افزود: این کار در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سال زراعی 90 - 91 بالغ بر 350 میلیارد تومان در حوزه بخش کشاورزی طرح توسعه‌ای اجرا شد‌ که به طور متوسط 6 هزار طرح می‌شود، اما سازمان جهاد کشاورزی امکان نظارت بر تمام این طرح‌ها را ندارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: جهاد کشاورزی توان و امکانات لازم برای رسیدگی به این میزان طرح را ندارد، لذا تشکل‌ها می‌توانند این کارها را به عهده گیرند.

بیگلری ابراز داشت: کرمان بعد از خراسان رضوی دومین استان از لحاظ کمی تعاونی تولید است که در مراحل قبل از تولید تا تولید ایفای نقش می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در هر تعاونی تولید چهار تا پنج کارشناس کشاورزی فعالیت دارند، ادامه داد: 60 درصد اراضی استان کرمان زیر پوشش تعاونی تولید هستند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی‌ نظام صنفی کشاورزی در دولت نهم و دهم بیان داشت: تمام تشکل‌های ما زیر نظر نظام صنفی فعال هستند و هر فعال بخش کشاورزی باید از نظام صنفی مجوز و پروانه کار دریافت کند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان عنوان کرد: هیئت‌های بدوی و تجدید نظر زیر مجموعه نظام صنفی شکل گرفته‌اند که منتج به آمار و اطلاع واقعی در حوزه بخش کشاورزی می‌شود.

بیگلری اضافه کرد: 50 هزار تن انبار سرپوشیده، 20 باب جایگاه عرضه مواد سوختی، 570 فروشندگی مواد سوختی در استان کرمان وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: یک زمین 10 هکتار در ورودی جاده جوپار برای استقرار تمام تشکل‌ها، بارانداز کالای جنوب شرق، سامانه مجازی خرید و فروش کالا و تمام فعالیت‌های‌ حوزه تشکل‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما حذف واسطه‌ها است، گفت: سعی ما بر این است که تولیدکننده‌های برتر را به شبکه تعاونی روستایی وصل کنیم تا محصولات خود را در غرفه‌های این سازمان عرضه کنند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان متذکر شد: در حال حاضر 2 هزار نفر شاغل در تشکل‌های کشاورزی داریم که ظرفیت خوبی است و آمادگی برای توانمندسازی در شبکه‌ها را داریم.

انتهای پیام/80017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول