اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

حجاب گمشده بشریت است / پشت کردن به حجاب جز آسیب‌های اجتماعی هیچ دستاوردی ندارد

فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ حجاب گمشده جامعه بشری امروز است چرا که فاصله گرفتن از این زینت نیکو همه بشریت را به چالشی واقعی کشانده است.

حجاب گمشده بشریت است / پشت کردن به حجاب جز آسیب‌های اجتماعی هیچ دستاوردی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف در گرمی اظهار داشت: در طول تاریخ شاهان و حاکمان خود فروخته بزرگترین خیانت را در حق حجاب و ترویج دیگر اندیشه‌های اسلامی روا داشتند به طوری که در سایه نگاه‌های ابزاری و برخی نگرش‌های غلط آنها زمینه بدحجابی و بی‌حجابی فراهم شده است.

وی یکی از این حاکمان فاسد را رضا‌خان ملعون توصیف کرد و یادآور شد: رضاخان با قلدری تمام و بیشتر خودنمایی طرح کشف حجاب را مطرح کرد تا شاید بتواند از این طریق ایرانیان را به مدل‌های اروپایی نزدیک کند اما نتیجه آن تولید نفرت و زمینه‌سازی برای فروپاشی حاکمیت پهلوی بود که در طول تاریخ امروز از این حاکمان به عنوان معاندان اسلام و دین الهی یاد می‌شود.

فرماندار شهرستان گرمی یادآور شد: دین اسلام در مقایسه با سایر ادیان نگاه ویژه‌ای به حجاب و عفاف دارد به طوری که خداوند متعال در قرآن به پیامبر خود توصیه می‌کند تا مبادا زنان پیامبر از دایره عفت و حجاب خارج شوند.

علایی خاطرنشان کرد: اگر نگاه ابزاری به زن و ملعبه بودن وی در جوامع غربی و برخی از تفکرات الحادی وسیله‌ای شده تا حجاب و عفاف زیر سئوال برود در جامعه اسلامی زن در تحکیم خانواده و شکل‌گیری و قوام‌بخشی نظام اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارد.

بخشنامه محدودیت ارائه خدمات به افراد بد‌حجاب به زودی ابلاغ می‌شود

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از صدور بخشنامه‌ای خبر داد که بیشتر با هدف ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد بد‌حجاب در ادارات گرمی تاکید و اشاره دارد.

فرماندار شهرستان گرمی حفظ شئونات اجتماعی و معنوی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: حجاب موضوع امروز و فردا و یا مسافر و مقیم نیست که بخواهیم مرزبندی کنیم بلکه حجاب زینت حقیقی زنان است که در همه شرایط باید حفظ شده و مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش همچنین کارشناس اجتماعی و خانواده در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه تربیت اسلامی نقش محوری والدین را در عفیف بودن فرزندان یادآور شد و بیان داشت: جای تعجب اینجاست زن آراسته به زینت اسلامی را در جامعه مشاهده می‌کنیم که در کنار وی دختر بدحجاب یا بی‌حجابی وجود دارد که هیچ همخوانی بین آنها وجود ندارد.

حسین داود‌زاده این امر را ناشی از بی‌توجهی پدران و مادران در بیان اصالت حجاب توصیف کرد و افزود: سنت و سیره پیامبر مکرم اسلام منبع غنی ترویج اخلاق و رفتار حسنه است و توجه والدین به این امر ضرورت دارد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مرد با غیرت هرگز اجازه نمی‌دهد در حریم خانه او و یا محیط بیرون زن و فرزندانش بدون حجاب و عفاف ظاهر شوند، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ما ناشی از آرایش و زینت آشکار زنان ما در ملاء‌عام است.

انتهای پیام/62004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول