اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

ایمان منشأ رعایت حجاب است

امام جمعه بیجار گفت: تقویت باورهای دینی مهم‌‌ترین عامل برای پوشش و حفظ نگاه است.

ایمان منشأ رعایت حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی صبح امروز در همایش حجاب و عفاف که در تالار شهید رجایی این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت الهی، حجاب را حفظ کرامت زن مسلمان عنوان و اظهار کرد: حجاب بیانگر وقار و افتخار و تجلی اراده زن مصمم مسلمان است.

وی با بیان اینکه حجاب مرز بین زن و مرد است گفت: حجاب به معنای منزوی کردن یک زن نیست و مانع از حضور زن در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیز نمی‌شود.

خطیب جمعه بیجار اضافه کرد: امروز دنیای غرب برای بی‌حجابی زن‌ها برنامه می‌ریزد اما اسلام در پرتو حجاب و عفاف به زن حرمت داده و باید در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نهادهای مختلف برنامه ریزی‌های دقیق، وقت بیشتری برای این امر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای زن مسلمان مطرح است حفظ عفت است افزود: حجاب ظاهری مقدمه‌ای برای عفت و حیا است و بی حجابی منجر به بی‌عفتی و بی‌بندوباری خواهد شد و رسوخ بی‌بند و باری در جامعه موجبات آسیب بنیان خانواده را فراهم می‌کند.

مرادی بی‌حجابی و بی‌عفتی را میکروبی برای معنویت زن عنوان و اضافه کرد: عفت برای حفظ شخصیت زن و بی‌حجابی فراهم کردن بستری برای انسان های تربیت نشده است.

وی حجاب و عفاف را حکم خداوقرآن خواند و بر ضرورت توجه خانواده‌ها و جامعه بر حفظ و ترویج حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد.

خطیب جمعه بیجار متذکر شد: ما باید در جامعه عفاف دینی و حجاب اسلامی را با همه ویژگی‌های آن رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف سلامت روانی خانواده‌ها را بدنبال دارد اذعان کرد: یکی از دلایل مهم افزایش طلاق در جامعه بی‌توجهی به اصل حجاب و عفاف است.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: عفاف تنها به زن اختصاص ندارد همانگونه که خداوند در آیه شریفه از مردان می‌خواهد چشمانشان را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: حجاب مثل نماز و روزه از ضروریات دین است که انکار آن منجر به کفر و سستی  پایه‌های بنیان خانواده می‌شود.

مرادی با بیان اینکه نظر اسلام بر حفظ حجاب است بیان داشت: عفاف یعنی پاکدامن بودن و منزه بودن از صفات بد، این پاکی هم برای زن و هم برای مرد لازم است و بیشترین بار سنگین عفاف در ابتدا بر دوش مردان مسلمان است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار نیز در ادامه با بیان اینکه زنان در تربیت نسل آینده نقش بسزایی دارند گفت: از همان دوران کودکی با تربیت صحیح در پرتو اسلام و با تفهیم درست مقوله حجاب نسل آینده را از اهمیت موضوع حجاب و عفاف آگاه سازند.

محسن لطف‌الهی تلاش استکبار را در زمینه ترویج فرهنگ بی‌بند و باری عنوان و خاطرنشان کرد: بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای ترویج این مقوله از وظایف خطیر مسئولین است.

انتهای پیام/79015/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول