اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

وجود 28 موقوفه در بشرویه با نیت اطعام و افطاری در ماه رمضان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: 28 موقوفه در شهرستان بشرویه با نیت اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان وجود دارد.

وجود 28 موقوفه در بشرویه با نیت اطعام و افطاری در ماه رمضان

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و کسب معرفت و فرصت مناسبی برای توبه از گناهان است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی خداوند است که در هر لحظه آن رحمت و خیر فراوانی نصیب انسان می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تصریح کرد: اطعام کردن از سنت‌های پسندیده‌ای است که در ماه مبارک رمضان با عنوان افطار در میان مسلمانان به ویژه ما ایرانیان رواج دارد و در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی نیز در ارتباط با اطعام و سیر کردن افراد مؤمن سفارشات زیادی شده و پاداش نیکی را برای اطعام کننده برشمرده‌اند.

خدایی افزود: 28 موقوفه در شهرستان بشرویه با نیت اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان وجود دارد که در لیالی قدر از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش، نیازمندان و اقشار مختلف مردم اطعام و افطاری داده می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده در طول ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های احیاء از محل این موقوفات، تعداد 3 هزار نفر در این شهرستان اطعام می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه عنوان کرد: همچنین در اماکن متبرکه مذهبی و بقاع متبرکه نیز به مدت دو شب مراسم افطاری و اطعام نیازمندان و افراد مختلف مردم از محل موقوفات با این نیت در شب‌های قدر و همزمان با شهادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: در این ویژه برنامه افطاری که به عنوان طرح ضیافت الهی، اطعام و اکرام نیازمندان و سایر اقشار مختلف مردم است، محفل انس با قرآن به یاد واقفان و خیران نیک اندیش با حضور اقشار مختلف مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول