اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

دو برابر شدن اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ‌جاری

شهردار اردبیل گفت: در سال‌جاری خدمات عمرانی شهرداری اردبیل و فعالیت‌ها در این حوزه بیش از دو برابر سال‌های گذشته است.

دو برابر شدن اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جمع اهالی کوی فرهنگیان اردبیل اظهار داشت: هر اقدامی که در سطح شهر صورت گرفته و هر موفقیتی که حاصل از این اقدامات بوده در سایه لطف خداوند متعال و به برکت دعای خیر همشهریان و نیز در سایه تلاش همه همکاران مجموعه شهرداری اردبیل بوده است.

وی تصریح کرد: از زمانی که افتخار خدمت به مردم اردبیل نصیبم شده است با اولویت‌بندی نیازها، با تلاش شبانه‌روزی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و همکاران مجموعه شهرداری کارها را با جدیت شروع کردیم.

بدری در توضیح مسائل مطرح شده در مورد مقایسه بین توسعه شهرهای منطقه از سوی اهالی کوی فرهنگیان خاطر نشان کرد: قطعاً در امر توسعه اردبیل ما باید شهر خود را با کلانشهرهایی نظیر تبریز مقایسه کنیم و هر چند سابقه مرکز استان بودن تبریز بیشتر از شهر ما است اما ما نیز در شهرمان نعمت و ظرفیت بالقوه‌ای داریم که همان وجود مردمی مؤمن، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر و قدرشناس اردبیل است، مردمی که در طول تاریخ ثابت کرده‌اند در امر رشد و توسعه همیشه پیشقدم بوده و اهداف والایی دارند، لذا با حمایت شهروندان مصمم هستیم شهر اردبیل را با نگاه به کلانشهرها توسعه دهیم.

این مسئول اضافه کرد: نه تنها در امر برنامه‌ریزی برای توسعه باید شهرمان را با تبریز مقایسه کنیم بلکه باید از الگوی توسعه در سایر کلانشهرهای کشور نظیر اصفهان، مشهد، شیراز و... نیز بهره‌مند شویم و به هیچ عنوان نباید ناامید باشیم و بگوییم فلان شهر در فلان موقعیت قرار دارد و توسعه شهر ما به اندازه توسعه در آن شهرها نیست، بلکه باید تمام تلاش خود را معطوف توسعه و آبادانی بیشتر شهرمان کنیم تا به لطف خدا هر روز فاصله خود را در امر توسعه از کلانشهرهای کشور کمتر کنیم.

وی با اشاره به عدم وجود درآمد مناسب حاصل از وجود کارخانجات مادر در شهر برای شهرداری اردبیل، بیان کرد: با وجود برخی از این واقعیت‌های بازدارنده اگر همه افراد در حد توان و قدرت در جایگاه خود فعالیت کنند و هر مسئولی بتواند برای جذب منابع مالی بیشتر برای استان و شهر اردبیل تلاش کند، به اهداف مورد نظر می‌رسیم که الحمدالله این ویژگی‌ها در تمامی مسئولان استان وجود دارد و این تلاش‌ها نیز به لطف خدا و با دعای خیر مردم منجر به نتیجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی انجام شده در سطح محلات شهر در سال 91 یادآور شد: با وجود مشکلات عدیده‌ای که داشتیم این اقدامات با اولویت‌بندی انجام گرفت و به دلیل عدم همخوانی توسعه مساحت با سرعت توسعه عمرانی در شهر اردبیل امروز این مشکلات بیشتر خودنمایی می‌کند و اگر هر سال به تناسب توسعه شهر در زمینه توسعه عمرانی شهر نیز فعالیت کنیم قطعاً مشکلات کمتری خواهیم داشت.

بدری ادامه داد: در سال 91 تنها در زمینه آسفالت معابر دو برابر بیش از سال 90 فعالیت داشتیم و امسال نیز با وجود افزایش بی‌سابقه هزینه تهیه و تولید قیر، با همان سرعت نسبت به تولید و پخش آسفالت در سطح شهر اقدام کرده‌ایم و در صدد هستیم برای مقابله با مشکلات ناشی از افزایش هزینه آسفالت از شیوه‌های جدید نظیر کیفی‌سازی، جایگزینی مصالح مناسب و همچنین زیرسازی اصولی در آسفالت معابر بیشتر استفاده کنیم.

وی از دو برابر شدن پروژه‌های عمرانی در برنامه و بودجه سال 92 نسبت به سال 91 خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بازگشایی و بهسازی معبر، اجرای جدول، آسفالت و پروژه‌های زیربنایی همچون سه تقاطع غیرهمسطح می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک مراحل انتخاب پیمانکار تقاطع‌های غیرهمسطح طی شده و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

بدری افزایش بیش از 20 هکتاری فضای سبز را از دیگر اقدامات مهم شهرداری اردبیل عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت ایجاد شبکه آبیاری همزمان با توسعه فضای سبز افزود: ایجاد این میزان فضای سبز جدید در کنار ایجاد تأسیسات آبیاری و نگهداری امکان‌پذیر بوده و سال گذشته بیش از 12 کیلومتر لوله‌گذاری در شبکه آبیاری فضای سبز سطح شهر اردبیل انجام دادیم و تکمیل شبکه آبیاری اتوبان کمربندی دوم از جمله این اقدامات می‌باشد.

وی با اذعان به تاثیرگذاری مثبت زیباسازی محیط شهر در روحیات شهروندان، توجه به این مقوله را از برنامه‌های پیش روی شهرداری اردبیل بیان کرد و اظهار داشت: زیباسازی علمی و فنی چهار تقاطع غیرهمسطح با استفاده از کاشی شکسته، نقاشی و همچنین نورپردازی المان‌ها و تأسیسات شهری از جمله اقداماتی می‌باشد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعهدات یک سال پیش شهرداری در مورد کوی فرهنگیان در سال گذشته تصریح کرد: بیش از 95 درصد از این تعهدات در سایه همکاری اهالی شریف محله با همکاران ما در مجموعه شهرداری اردبیل عملی شده است و در مورد رفع نواقصات باقی‌مانده نیز تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام می‌شود که هزینه این اقدامات بالغ بر 1200 میلیون تومان می‌باشد. 

نماینده اهالی کوی فرهنگیان نیز در این دیدار طی سخنانی با خوش‌آمد‌گویی به شهردار اردبیل، تداوم حضور ایشان در سمت شهرداری اردبیل را مهم‌ترین خواسته اهالی این محل عنوان کرد و ادامه داد: عمده نگرانی ساکنان کوی فرهنگیان همانند بسیاری از شهروندان اردبیلی از احتمال رفتن شما از سمت شهرداری اردبیل است و امیدواریم با در نظر گرفتن خواسته عموم شهروندان همچنان با حضور در این جایگاه به برنامه‌های خود در زمینه رفع مشکلات شهر اردبیل ادامه دهید.

وی همچنین در ادامه با برشمردن برخی خواسته‌ها و نیازهای کوی فرهنگیان، خواستار مساعدت بیشتر شهرداری اردبیل شد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول