اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل جمع‌آوری زکات

پروژه‌های عمرانی 51 روستای قزوین اجرایی می‌شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قزوین گفت: 51 روستای قزوین دارای پروژه‌های عمرانی از محل جمع‌آوری زکات بوده که در دو بخش احداثی و مرمت و بهسازی هستند.

پروژه‌های عمرانی 51 روستای قزوین اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر خوش‌نیت در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان قزوین، اظهار داشت: 51 روستای قزوین دارای پروژه‌های عمرانی از محل جمع‌آوری زکات بوده که 34 مورد آن نیاز به مرمت و بهسازی داشته و 18 مورد نیز در بخش احداث است.

وی ادامه داد: بخشی از مبالغ جمع‌آوری شده زکات در حوزه بهره‌برداری و تکمیل پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته مجموع زکات جمع‌آوری شده شهرستان قزوین بالغ بر 16 میلیارد و 804 میلیون ریال بوده، تصریح کرد: از این میزان چهار میلیارد و 639 میلیون ریال زکات مستحبی و 12 میلیارد و 164 میلیون ریال مربوط به زکات واجب بوده که در این زمینه باید از ظرفیت مطلوبی که قزوین در بخش کشاورزی و دامداری دارد، استفاده کرد.

خوش‌نیت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از زکات پرداختی از مناطق یک و دو این شهرستان جمع‌آوری شده است، بیان داشت: شهرهای اقبالیه و طارم سفلی و بخش‌های الموت غربی و شرقی در زمینه پرداخت زکات عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 51 روستای قزوین دارای پروژه‌های عمرانی از محل جمع‌آوری زکات است، بیان کرد: این پروژه‌های بهسازی و احداث شامل اماکن مذهبی و پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قزوین در پایان با بیان اینکه بخشی از زکات جمع‌آوری شده نیز برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان هزینه شده است، ابراز داشت: در کنار پروژه‌های عمرانی، بخشی از این زکات برای برطرف کردن مشکلات محرومین و نیازمندان صرف شده است.

انتهای پیام/77003/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول