اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد:

4 هزار ‌پروژه عمرانی از محل درآمدهای زکات در گلستان انجام شد‌

مشاور معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: 4 هزار ‌پروژه عمرانی از محل درآمدهای زکات در گلستان انجام شد‌.‌

4 هزار ‌پروژه عمرانی از محل درآمدهای زکات در گلستان انجام شد‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان‌، شریف روحانی ‌ظهر امروز در همایش توسعه شبکه‎های نیکوکاری در کمیته امداد گلستان اظهار داشت: پرچم انفاق و نیکوکاری از دامن اهل بیت (ع) افراشته شده و ما اعتقاد داریم روح حاکم در یک حکومت ولایی حکومت به دل‎ها از طریق نیکی کردن است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک انسان بزرگ تشکیل شد اما امام قبل از اینکه بخواهد شکل انقلاب مشخص شود، کمیته امداد را تاسیس کرد.

روحانی با اشاره به اینکه رسالت‎های متعددی برای تاسیس امداد در نظر بوده است، افزود: شناسایی همه نیازمندان و تشکیل شبکه حمایتی به منظور رفع نیازمندی‎ها از جمله رسالت‌های این نهاد است.

کمیته امداد باید حلقه اتصال بین جامعه و نظام برای ریشه‌کن کردن فقر باشد

مشاور معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه حرکت امداد در شبکه‎های حمایتی گسترده، منظم و برجسته بوده است، گفت: براساس آنچه سیره ائمه اطهار در بحث امدادگری مطرح شده هدف تنها تامین خوراک، مسکن و پوشاک نیازمندان نیست بلکه اینها مقدمه‎ای است که به انسان‎ها عزت دهیم تا در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و بر اساس روشی که خدا خواسته و قرآن هدایت کرده، انسان را به عزت و کرامت برسانیم.

وی بیان داشت: به دلیل وجود همین رویکرد است که با توجه به تعدد گروه‎های و تشکلات حمایتی و خیران در سطح دنیا همه شبکه‎ها و انجمن‎های مردم‌نهاد خدمات امداد را مورد توجه قرار می‎دهند چراکه در این نهاد نگاه اسلامی، روح سالم، تربیت و اندیشه سالم هدف است.

وی افزود: با توجه به اهداف ترسیم شده این نهاد باید حلقه اتصال جامعه و نظام برای ریشه‌کن کردن فقر باشد، زکات و صدقات قدرت نظام اسلامی برای مبارزه با فقر و نیازمندی‎های جامعه است و ما باید با فرهنگ‌سازی این مسائل را به نتیجه برسانیم.

طی 8 سال 4047 پروژه عمرانی از درآمد زکات به پایان رسیده

روحانی متذکر شد: توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد به منظور تقویت و اجرای فرهنگ انفاق و سنت حسنه اسلامی شکل گرفته است.

مشاور معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد با اشاره به رویکردهای این نهاد در سه دهه گذشته تصریح کرد: در دهه نخست تاسیس امداد فرهنگسازی صدقات مورد توجه قرار گرفت و در دهه دوم با حفظ این رویکرد طرح اکرام ایتام و سنت یتیم‌نوازی که یک اقدام بزرگ و ارزشمند است، اجرایی شد.

وی گفت: دهه سوم تاسیس امداد مسئله زکات و احیای آن در جامعه اسلامی محقق شد و از سال 1383 تا سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان زکات به دست آورده‎ایم و 4 هزار و 47 پروژه عمرانی از محل درآمدهای زکات انجام شده است.

مشاور معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان ابراز داشت: در دهه چهارم با حفظ این مواضع تشکیل و مدیریت شبکه‎های مردمی را در دستور کار قرار داده‎ایم تا بر اساس آنچه که در چشم‎انداز 20 ساله امداد ترسیم شده مراکز نیکوکاری را برای استفاده و سازمان‎های گروهی و مردمی را تشکیل دهیم.

انتهای پیام/83004/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول