اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دادگستری خراسان شمالی:

شوراهای حل اختلاف بدنه دستگاه قضایی‌ هستند

قائم مقام دادگستری خراسان شمالی گفت: شوراهای حل اختلاف، بدنه دستگاه قضایی‌اند و بار عظیمی را از دوش دادگستری‌ها برداشته‌اند.

شوراهای حل اختلاف بدنه دستگاه قضایی‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی عبداللهی در همایش شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: شورا به عنوان یک نهاد شبه قضایی، دو رسالت مهم بر عهده دارد که احیای فرهنگ صلح و سازش بر اساس بی طرفی و احیای فرهنگ قضاوت مردمی بر اساس حکمیت و داوری رسالت‌های است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یکی از مراکز تربیت کننده انسان‌های پاک‌دامن است، افزود: در این مکان مقدس مفاهیم بلند قرآنی و انسانی آموزش داده می‌شود و تعدادی از مدیران کل و معاونان آن‌ها در استان از چهره‌های شناخته شده در شوراهای حل اختلاف هستند.

قائم مقام دادگستری خراسان شمالی گفت: دشمنان و نظام سلطه به دنبال ناکارآمدی نظام در هر سه قوه‌ هستند و بخش عظیمی از مقاصد نظام اسلامی بستگی به کارآمدی دستگاه قضایی دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی به علت افزایش پرونده‌های وارده کم کم تبدیل به قوه ناکارآمدی شده بود و شناسایی شوراهای حل اختلاف کمک بزرگی به دستگاه قضایی و کاهش اطاله دادرسی بود تا قضات بتوانند با سرعت و دقت به پرونده‌ها رسیدگی کرده و مردم در اتقان آرای به دستگاه قضایی اعتماد کنند که این بزرگ‌ترین سرمایه است.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 44 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده گفت: در همین مدت با احتساب پرونده‌های مانده بیش از 45 هزار پرونده مختومه شده است.

وی کسب رتبه برتر صلح و سازش کشوری برای چهار سال متوالی را یکی دیگر از موفقیت‌های این نهاد در استان برشمرد و افزود: از ابتدای تاسیس تا کنون 60 پرونده قتل عمد و بیش از 300 پرونده قتل غیر عمد منتهی به سازش شده است.

قائم مقام دادگستری کل خراسان شمالی با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات اخیر خاطرنشان کرد: مردم ایران با این حضور جمهوریت را احیا کردند و ملتی که این انقلاب را به وجود آوردند شایسته‌اند که اهداف انقلاب خود را پیش برده و آن را جهانی کنند.   

انتهای پیام/63001/س/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول