اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

تأمین امنیت جانی و روانی آحاد مردم اولویت اصلی دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضایی در استان به دنبال احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت است و هدف اصلی ما این است که مردم هیچ دغدغه امنیتی نداشته باشند.

تأمین امنیت جانی و روانی آحاد مردم اولویت اصلی دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در سخنرانی بین خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: قوه قضائیه در نظام اسلامی از جایگاهی رفیع و بلند برخوردار است و امثال شهید بهشتی برای تحقق مبانی دینی و شرعی خون دل‌های زیادی خورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی 14 اصل قضایی وجود دارد افزود: قوه قضائیه مسئول تحقق عدالت در جامعه و پشتیبان حقوق مردم است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: رسیدگی به شکایات و پرونده‌های مردم یکی دیگر از اولویت‌های این قوه است.

حمیدی بیان داشت: وجود پرونده‌های قضایی متعدد در حکومت دینی و اسلامی یک آسیب اجتماعی است که با فرهنگ اخوت و برادری و فرهنگ اسلامی مغایرت دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی دستگاه قضا استقلال آن است عنوان کرد: استقلال قوه قضائیه نشأت گرفته از احکام دینی و اسلامی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در سال گذشته، 210 هزار پرونده در دستگاه‌های قضایی استان رسیدگی شده که 129 هزار عدد در دادگاه‌ها و 80 هزار در شوراهای حل اختلاف صورت گرفته است این رقم نسبت به سال گذشته تنها یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/75002/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول