اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

زندان‌زدایی مورد توجه دستگاه قضایی باشد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دستگاه قضایی به بحث زندان‌زدایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است توجه داشته باشد و از آمار زندانیان بلاتکلیف بکاهد.

زندان‌زدایی مورد توجه دستگاه قضایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز کازرون ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام راحل و هفته قوه قضائیه در سخنانی اظهار داشت: دشمنان کوردل با شهادت شهید بهشتی فکر می‌کردند که می‌توانند انقلاب را ابتر کنند و نمی‌دانستند خون بهشتی و 72 تن از یاران او انقلاب را برای همیشه بیمه می‌کند.

وی افزود: قوه قضائیه در جامعه اسلامی ضامن اجرای اقامه عدل و داد بوده و به عنوان ملاک و معیار سلامت جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه کازرون گفت: چنانچه دستگاه قضایی در جامعه سالم باشد و در صدور احکام، انصاف و مقررات اسلامی را رعایت کند جامعه نیز به دنبال آن به سمت عدالت حرکت می‌کند.

خرسند تصریح کرد: نهایت مطلوب برای قوه قضائیه در عرصه عملی در اجرای عدالت باید به‌گونه‌ای باشد که هر کسی احساس ظلم و تعدی کند دلخوش به این دستگاه باشد با امید اینکه به داد او رسیدگی می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: نگرشی در دستگاه قضایی میان جامعه باید ایجاد شود که افراد با احساس آرامش و بدون دغدغه برای اجرای عدالت به این دستگاه مراجعه کنند.

وی از دولت و مجلس خواست که به مشکلات پیش روی دستگاه قضایی که با کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روبه‌رو بوده رسیدگی کنند و همگی در پیشگیری از جرایم نقش داشته باشند.

خرسند در ادامه از بالا رفتن آمار زندانیان به ویژه بازداشت موقت‌ها ابراز تأسف کرد و افزود: افرادی پنج تا شش ماه است که به اسم بازداشت موقت در بلاتکلیفی در زندان‌ها به سر می‌برند.

خطیب نماز جمعه کازرون از افراد خیر خواست که با مساعدت خیرجویانه خود افراد آبرومندی که به مجازات دیه، مهریه و تصادف در بازداشت موقت به سر می‌برند یاری کرده و در مناسبت‌هایی آنان را آزاد کنند.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود هفته صرفه‌جویی از آب را گرامی داشت و از مردم خواست در مصرف آب دقت لازم را داشته و در کارهای غیرضروری از آب شرب خودداری کنند.

وی اذعان داشت: سیستم لوله‌کشی شهر کازرون فرسوده شده و 30 تا 40 درصد آب شرب این شهر به هدر می‌رود که در این راستا از وزارت نیرو و آب و فاضلاب استان فارس و این شهرستان می‌خواهیم اعتباری برای رفع آن در نظر بگیرند.

امام جمعه کازرون در پایان ضمن تقدیر از شهرداری این شهر به خاطر آذین‌بندی میادین در جشن نیمه شعبان از عدم نظارت فرمانداری در برگزاری محافل جشن گلایه کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول