اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مهربان:

امنیت و آرامش امروز کشورمان نتیجه خدمات دستگاه قضایی است

امام جمعه موقت مهربان با بیان اینکه قوه قضائیه ضامن سلامت جامعه است، گفت: آرامش امروز ایران نتیجه خدمات دستگاه قضایی است که جان و مال افراد جامعه را از هرگونه تعرض مصون داشته است.

امنیت و آرامش امروز کشورمان نتیجه خدمات دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام رضا ارشدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تسلیت شهادت حسن شحاته یکی از رهبران شیعیان مصر و سه نفر از همراهانش و با محکوم کردن این حادثه تروریستی اظهار داشت: سلفی‌ها مسلمان نماهایی هستند که اقدام به این گونه جنایات می‌کنند و این افراد عمال رژیم صهیونیستی هستند و مسلمان نیستند.

امام جمعه موقت مهربان با محکوم کردن این حمله ددمنشانه از طرف خود و جمعیت نمازگزاران نماز جمعه مهربان تصریح کرد: از این اقدامات تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی سود می‌برند به همین دلیل مسلمانان باید با ورود به صحنه اجازه این قبیل اقدامات را ندهند.

ارشدی بر لزوم وحدت و انسجام اسلامی میان مسلمانان تاکید کرد و افزود: امروز دشمن به خون مسلمانان در لبنان، مصر، عراق، افغانستان و پاکستان چشم دارد که باید مسلمانان با مواضع روشن و اسلامی ضمن تحکیم وحدت اسلامی مقابل توطئه های دشمن بایستند.

خطیب جمعه موقت مهربان با تبریک روز قوه قضائیه به تمام قضات زحمتکش و عادل و تمام زحمتکشان در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم  آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: شخصیت معنوی شهید بهشتی به عنوان یک الگوی کامل رفتاری در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

این مسئول افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا ابعاد شخصیت و زندگانی شهید بهشتی هرچه بیشتر مورد بررسی و تامل قرار گیرد و  شهید بهشتی با برخورداری از اوصاف کامل انسانی ،مظلوم بود و بسیاری از حقایق زندگی وی هنوز ناشناخته باقی مانده است، ضمن آنکه چهره‌های بسیار شاخصی در جریان حادثه هفتم تیرماه از دست رفتند که در راس آنها شهید بهشتی قرار داشت.

وی کار قضاوت را بسیار حساس خواند و گفت: افرادی که به شغل قضاوت روی می آورند در واقع انسانهای فداکار و ایثارگری هستند و امنیت و آرامش امروز ایران نتیجه خدمات دستگاه قضایی است که جان و مال افراد جامعه را از هرگونه تعرض مصون داشته است.

خطیب جمعه موقت مهربان با اشاره به اینکه تشکیل شوراهای حل اختلاف جلوه‌های مشارکت مردمی در فرآیند عدالت، حل و فصل اختلافات بین مردم و بازویی توانمند برای قوه قضائیه است، عنوان کرد: حل و فصل دعاوی از طریق غیرقضایی و میانجیگری برای اصلاح امری پسندیده و مورد توجه عقلا است چرا که با این روش در بسیاری از اوقات حقوق افراد به سرعت و سادگی تأمین می‌شود و از پیامدهای منفی محاکم قضایی از قبیل آسیب دیدگی روانی و شعله‌ورتر شدن خصومت و دشمنی بخاطر قرار گرفتن دو نفر در جایگاه مدعی و منکر، افشای اسرار و طرح مسائل خصوصی و بلاخره هزینه های مالی مصون است.

امام جمعه موقت مهربان هشتم تیرماه روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی را گرامی داشت و با گرامیداشت دهم تیرماه روز صنعت ومعدن، یازدهم تیرماه سالروز شهادت حضرت آیت الله صدوقی چهارمین را تسلیت گرفت و با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار به روح مطهر تمامی شهدای 8 سال دفاع مقدس وامام شهداء حضرت امام خمینی (ره) درود و صلوات فرستاد.

ارشدی یاد و خاطره علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر، افتخار بزرگ آذربایجان و سراب را گرامی داشت.

انتهای پیام/60008/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول