اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای شهر زنجان:

حل مشکلات ترافیکی زنجان باید در اولویت قرار گیرد

منتخب شورای اسلامی شهر زنجان گفت: حل مشکلات ترافیکی به ویژه مرکز آن باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان و مدیران قرار گیرد.

حل مشکلات ترافیکی زنجان باید در اولویت قرار گیرد

اسماعیل دویران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه اغلب شهرهای ایران به نوعی توسعه قطبی یافته‌اند، اظهار داشت: این توسعه در شهرهای ایران در بافت مرکزی شهرها روی داده است.

وی تصریح کرد: توسعه تک‌قطبی شهرها منجر به حرکت مردم به سمت مرکز شهری شده است که معایب خود را به همراه داشته است.

منتخب شورای شهر زنجان رتبه شهر زنجان را در بین شهرداری‌ها 10 اعلام کرد و گفت: بهبود این رتبه مزایایی مانند افزایش جذب اعتبارات ملی را در بر دارد.

وی تاکید کرد: ارتقای رتبه شهرداری شهر زنجان خدمات‌رسانی در محدوده ملی را افزایش و به چند قطبی شدن شهر کمک می‌کند.

دویران با بیان اینکه هسته مرکزی شهر زنجان در حال حاضر عین آهن‌ربا عمل می‌کند، اضافه کرد: این مرکز جمعیت جذب شده طی روز را اواخر همان روز توزیع می‌کند که مشکلات خاص ترافیکی به همراه می‌آورد.

وی به وجود محورهایی در شهر زنجان اشاره کرد که توان مدیریت برای جذب و توزیع جمعیتی شهری را دارند و افزود: می‌توان از محور 22 بهمن برای ورود و مدیریت در این زمینه استفاده کرد.

منتخب شورای شهر زنجان تصریح کرد: در حال حاضر وضع ترافیکی در شهر زنجان طوری شده است که گاهی اوقات می‌توان با پیاده‌روی زودتر از زمان استفاده از وسیله نقلیه به مقصد رسید.

وی به تحقیقات انجام شده در مورد وضع ترافیک شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: با بازگشایی مسیر دلجویی گره ترافیکی زنجان از چهار نقطه به پنج نقطه افزایش یافته به طوری که دروازه رشت هم به مجموع گره‌های ترافیکی اضافه شده است.

دویران ادامه داد: در طرح‌های ترافیکی زنجان بازگشایی برخی مسیرها مانند زینبیه غربی باید زودتر از دلجویی انجام می‌شد چراکه ترافیک مرکز شهر را به نقاط دیگری غیر از آن منتقل می‌کند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات ترافیکی به ویژه مرکز آن باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان و مدیران قرار گیرد.

منتخب شورای شهر زنجان به تحقیق دیگر انجام شده در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن 82 درصد از مطب‌های پزشکان در یک خیابان مرکزی شهر معلوم شده است که اگر مجتمع پزشکان در زنجان خارج از محدوده مرکزی احداث شود حدود 22 درصد از ترافیک این منطقه از شهر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول