اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

ماه رمضان فرصت پیوند با ولایت است

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی و طلایی در پیوند با ولایت است چرا که ابتدا، وسط و آخر این ماه مبارک با ولایت قرین شده است.

ماه رمضان فرصت پیوند با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علیرضا نوری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: اگر در اول ماه مبارک رمضان توصیه شده است زیارت امام حسین (ع) قرائت شود و در نیمه این ماه و شب‌های قدر و همچنین شب عید فطر بر خواندن زیارت امام حسین (ع) تاکید شده همه نشان‌دهنده این موضوع است که ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی در پیوند با ولایت است.

وی با یادآوری اینکه این ماه فرصت طلایی در تقویت اراده و تصمیم‌ها است، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه ما ضعف اراده و تصمیم‌گیری است چرا که افراد جامعه ما گاه توان کنار گذاشتن بداخلاقی و برخی رفتارهای غلط اجتماعی را ندارند در حالی که ماه مبارک رمضان می‌تواند تمرینی برای دور شدن از این رذیلت‌ها باشد.

نوری در ادامه خاطرنشان کرد: ‌این ماه فرصتی طلایی در آشتی بندگان با خداوند است چرا که خداوند متعال در این ماه رحمتش را بر غضبش برتری داده و امت اسلامی را به هر بهانه‌ای بخشیده و یاریگر و دستگیر او می‌باشد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: همچنین ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای رفع کدورت‌هاست که حتی با یک خرما می‌توان صله ارحام کرده و قهر را به پیوند و آشتی واقعی تبدیل کرد.

وی بیان کرد: ‌امت اسلامی به خوبی آگاه هستند که ماهی به آنها روی آورده است که آغازش رحمت، ‌وسط آن مغفرت و آخرش نیز برات رهایی از آتش دوزخ است که لحظه لحظه آن را باید قدر دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به القاب 50‌گانه ماه مبارک رمضان اعم از فضیلت، مبارک، مواسات، برکت، ماه صبر و... یادآور شد:‌ ماه رمضان ماهی است که وقتی وارد می‌شد رنگ صورت نبی مکرم اسلام تغییر می‌یافت و آن حضرت از امت اسلامی می‌خواست حرمت این ماه را نگه دارند.

نوری با بر شمردن دیگر برجستگی‌های ماه رمضان گفت: بسیاری از انسان‌ها به ویژه جوانان باید خودسازی را از این ماه شروع کنند و با رسیدن به نقطه عزت و تکامل واقعی می‌توانند دشمن درونی و بیرونی خود را برای همیشه ناکام بگذارند.

وی افزود: بدبخت سه طایفه هستند که در این ماه از رحمت الهی بهره‌ای نمی‌برند که یکی از این سه طایفه افراد هستند که از سوی پدر و مادر خود عاق شده‌اند.

نوری در ادامه تصریح کرد:‌ دو دسته دیگر کسانی هستند که هنگام شنیدن نام و القاب نبی مکرم اسلام بر او صلوات نفرستند و دسته دیگر نیز افرادی هستند که ماه مبارک رمضان بر آنها وارد شود اما عذر نخواسته و مورد مغفرت الهی قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این ماه با زبان روزه شهادت و رسیدن به ملاقات الهی زیباست که آرزوی هر مؤمن است و بهتر است از خداوند توفیق این همجواری را داشته باشیم.

این مسئول از امت اسلامی خواست در این ماه دستگیر فقرا، نیازمندان و تهیدستان جامعه باشند و سعی کنند از این اندوخته خود برای آخرت بهترین بهره را ببرند.

نوری در پایان رعایت حدود و حریم الهی در جامعه اسلامی، دوری از محرمات، گرایش به کارهای نیک و خداپسندانه و همچنین رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان و مردان را توصیه کرده و از روزه‌داران نمازگزار خواست تا حدود و شریعت اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام/62003/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول