اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توبه از گناهان است

امام جمعه پیرانشهر گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توبه از گناهان است.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توبه از گناهان است

ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بزرگ‌ترین ماه در سال است؛ به خاطر اینکه در این ماه مردم باید روزه‌دار باشند و در این ماه قرآن نازل شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال همه مسلمانان جهان باهم متحد بوده و در یک روز روزه گرفتند و در این زمینه اختلافی نبود و در ایران نیز همه مسلمانان اعم از کرد، ترک، فارس، لر، عرب و ترکمن روز چهارشنبه ماه مبارک  رمضان را آغاز کردند و روزه‌دار شدند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برای مسلمانان سود و نفع زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان از جنبه اخلاق،‌ خودسازی، آمادگی برای لیاقت خیر و برکت و توجه خداوند متعال برای مسلمانان سود و نفع زیادی دارد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان شبی وجود دارد که از جهت ثواب با هزار ماه برابری می‌‌کند و در این ماه نماز تراویح خوانده می‌شود.

محمودی اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان در شهرستان پیرانشهر روحانیون برای مردم موعظه و تبلیغ دین می‌کنند و در رابطه با فرائض و ارکان روزه و مسائل اقتصادی و اجتماعی برای مردم صحبت می‌کنند و جلسات قرآن به خصوص در مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شب قدر از شب‌هایى است که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‌آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى کنند.

امام جمعه پیرانشهر در پایان متذکر شد: وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام(ص) است و مقدرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و زمینه‌هایى که خود آن‌ها به وجود آورده‌اند تعیین مى‌شود.

انتهای پیام/61009/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول