اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

افزایش امنیت جامعه در ماه رمضان ریشه در معادباوری و خداترسی دارد

امام جمعه تربت‌جام گفت: افزایش امنیت و کاهش جرائم جامعه در ماه رمضان ریشه در معادباوری و خداترسی در این ماه مبارک دارد.

افزایش امنیت جامعه در ماه رمضان ریشه در معادباوری و خداترسی دارد

حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه رحمت و آمرزش است.

وی افزود: این ماه علاوه بر آثار معنوی و تکلیفی خود، آثار اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سلامت در جامعه دارد.

موسوی‌فر با بیان اینکه رمضان فرصتی استثنایی برای خودسازی است،‌ خاطرنشان کرد: دعوت بندگان در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان آثار و برکات ارزشمندی داشته که نباید از دیدگان عاشقان و دلدادگان حضرت دوست مغفول بماند.

امام جمعه تربت‌جام یادآور شد: بهداشت و سلامت یکی از نتایج روزه گرفتن در این ماه مبارک است، بدن انسان پس از 11 ماه تغذیه مداوم و گاهی نادرست در این ماه فرصت استراحت، ثبات و ارتقای سلامت را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر اجتماعی، در ماه مبارک رمضان ارتباط معناداری میان اغنیاء و ثروتمندان با فقراء و نیازمندان ایجاد می‌شود؛ از همین حیث در این ماه مبارک شاهد افزایش انفاق و تعاون در جامعه هستیم.

موسوی‌فر یکی از موثرترین و ارزشمندترین آثار ماه مبارک رمضان را افزایش امنیت و کاهش جرائم در جامعه توصیف کرد و افزود: کاهش چشمگیر جرائم و افزایش امنیت ریشه در افزایش معادباوری و خداترسی در این ماه مبارک دارد.

امام جمعه تربت‌جام تاکید کرد: ارتباط با خداوند متعال در این ماه سبب زدودن غبار و خصائل زشت انسانی از وجود بندگان می‌شود.

وی ادامه داد: در این ماه باید حلقه ارتباط با خدا محکم‌تر و خالص‌تر شود و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف شرکت در محافل انس با قرآن است.

به گفته موسوی‌فر روزه‌داران با قرائت دعاهایی چون ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح می‌توانند حداکثر استفاده را از فیوضات این ماه معنوی ببرند.

انتهای پیام/70023/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول