اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم عنوان کرد

اجرای 68 برنامه فرهنگی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در قم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم از اجرای 68 برنامه فرهنگی و اجتماعی در قالب 14 طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان در قم خبر داد.

اجرای 68 برنامه فرهنگی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن نصیری در جمع نمایندگان هیئات مذهبی و برگزار کنندگان طرح‌های ماه مبارک رمضان گفت: اینک ماه خیر و برکت، ماه نزول رحمت، ماه مهمانی و ضیافت الهی بار دیگر ما را به یک فضای معنوی غیرقابل وصف می‌کشاند، ماهی که در آن به فرموده امام صادق(ع) خواب روزه دار عبادت، خاموشی او تسبیح، عمل وی پذیرفته شده و دعای او مستجاب است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم بیان کرد: روزه ماه مبارک رمضان مدخل و کلیدی است، برای دیدن، شنیدن، گفتن و دست یافتن به حقایق دینی و معنوی باید متفکران و مفسران و صاحبان مکتب‌های اخلاقی و تربیتی، بگویند و بنویسند و توضیح دهند.

نصیری افزود: قم به دلیل برخورداری از مزیت‌های فراوان فرهنگی مذهبی از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است، وجود بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام، حضور مراجع معظم تقلید شیعه، بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی متعدد به لحاظ فرهنگی جایگاه ممتازی را به قم بخشیده است بنا بر این برنامه‌های تدوین شده ماه مبارک رمضان باید در شأن و جایگاه آرمانشهر شیعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری 68 برنامه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: طرح نخستین میهمانی خدا ویژه کودکان و نوجوانانی که برای نخستین بار روزه می‌گیرند، طرح بزرگ قرآنی ختم قرآن کریم به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج)، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بوستان سطح شهر، برگزاری جشنواره فرهنگی نورالانوار در بوستان‌ هاشمی، برگزاری نمایشگاه فرهنگی رمضان منتظران، ایستگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه ضیافت نور در بوستان علوی از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم در ادامه برگزاری جشن بزرگ میلاد کریم اهل بیت (ع)، ایستگاه فرهنگی آموزشی سیار در قالب جشن رمضان، مسابقه پیامکی دلنوشته‌ها «کلامی با خدا» برای شب‌های قدر، نمایشگاه عکس متفاوت در روز قدس، نمایشگاه فرهنگی میهمانی خدا در میدان امام خمینی(ره) و... را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در ایام ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود.

انتهای پیام/2258/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول