اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خبر داد

برگزاری دومین دوسالانه سراسری عکس بسیج

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از برگزاری دومین دوسالانه سراسری عکس بسیج در زنجان خبر داد.

برگزاری دومین دوسالانه سراسری عکس بسیج

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره عکس بسیج در استان‌های مختلف اظهار کرد: این جشنواره در استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

وی ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری را از اهداف این جشنواره اعلام کرد و افزود: تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی از دیگر اهداف این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و استعدادیابی از میان جوانان از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی حفظ انسجام هنرمندان عکاس بسیجی را از اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: این جشنواره در موضوعات‌ فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان با مضامین فعالیت‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت و ایثار و مقاومت برگزار می‌شود.

هاشمی زندگی ایرانی اسلامی را از دیگر موضوعات این جشنواره دانست و گفت: آثار این بخش باید دارای مضامین آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید و بازی‌های محلی باشد.

وی آخرین مهلت دریافت آثار را یکم مهر ماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: انتخاب و داوری آثار استانی 20 مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از افتتاح نمایشگاه و اهدا جوایز استانی از یک تا 10 آبان ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: انتخاب و داوری نمایشگاه کشوری از  اول آذر ماه سال‌جاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه و اهدا جوایز کشوری تصریح کرد: این نمایشگاه 15 دی ماه سال‌جاری آغاز به کار می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه در هر موضوع، به هر کدام از سه برگزیده در هر استان جوایزی اهدا می‌شود، افزود: لوح تقدیر در هر موضوع برای یک نفر در هر استان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: سقف آثار قابل پذیرش برای نمایشگاه‌های استانی در هر موضوع 20 اثر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: ‌عکس‌های منتخب استانی و کشوری به صورت کتاب الکترونیکی (e book) منتشر و برای همه عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه استانی و کشوری راه یافته، ارسال می‌شود.

وی ‌خاطرنشان کرد: به همه شرکت‌کنندگان که آثارشان به نمایشگاه استانی یا کشوری راه یابد، گواهی شرکت استانی یا کشوری تعلق می‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه ثبت‌نام و شرکت در این دوسالانه فقط به صورت اینترنتی است، افزود: شرکت‌کنندگان باید طبق قوانین اعلام شده در فرم ثبت‌نام سایت، آثار خود را به دبیرخانه دوسالانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال آثار، به سایت انجمن عکاسان بسیج هنرمندان به نشانی www.torfehhonar.ir مراجعه کنند. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان یادآور شد: شرکت همه عکاسان در این دوسالانه آزاد است.

وی با بیان اینکه هر عکاس مجاز است، در هر موضوع دوسالانه، حداکثر با ارسال هفت اثر شرکت کند، خاطرنشان کرد: ‌عکس‌ها باید مستند بوده و نباید با برنامه‌های رایانه‌ای دستکاری شده باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه آثار می‌تواند سیاه و سفید یا رنگی باشد، افزود: تاریخ عکس‌های ارسالی باید طی سال‌های 1390 شمسی و بعد از آن باشد.‌

وی خاطرنشان کرد: کد ثبت‌نام (کد ملی) به منزله کد پیگیری و برای ارتباط دبیرخانه با شرکت‌کنندگان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: ارسال عکس توسط اشخاص به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود، در غیر این صورت اثر مورد نظر در هر مرحله از نمایشگاه حذف و جوایز آن پس گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل فرم شرکت در دوسالانه توسط عکاس ضروری و به منزله قبول شرایط و مقرارت است، افزود: تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده دبیر دوسالانه است.

انتهای پیام/73003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول