اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره بزرگ رحمت در مشهد مقدس

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد گفت: جشنواره بزرگ رحمت با مضمون‌ قرآنی در ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بزرگ رحمت در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین شادکام ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در مرحله نخست با درک شرایط موجود جامعه و لزوم بسیج همه امکانات و توانمندی‎های خود و درخواست از سایر مجموعه‎ها و نهادهای فرهنگی شهر در مرحله دوم تلاش می‌کند تا با انتخاب موضوعات کاربردی در زندگی مردم که ارتباط مستقیم با اخلاق عمومی جامعه دارد، نسبت به فرهنگ‏سازی با استفاده از قالب‎های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی اقدام کند.

 وی هدف از برگزاری جشنواره بزرگ رحمت را گسترش فضائل اخلاقی و اخلاق عمومی در جامعه عنوان کرد و افزود: تبیین مفهوم رحمت به عنوان یکی از توصیه‎های مهم دین مبین اسلام در عرصه‎های مختلف فردی و اجتماعی و معرفی الگوهای متعالی در مفهوم رحمت هدف عمده از برگزاری این جشنواره است.

شادکام یادآور شد: این طرح بزرگ‌ترین طرح و فعالیت فرهنگی شهرداری مشهد در ماه مبارک رمضان سال جاری است چرا که سعی دارد تمام مضمون‌های قرآنی با موضوع رحمت را به مردم آموزش دهد تا زمینه‌ساز موفقیت شهروندان شهر بهشت در زندگیشان باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: سازمان فرهنگی بنا دارد برای نخستین بار در موضوعات اخلاق شهروندی از تمام ظرفیت‎های موجود در سطح شهر بهره‎مند شود و بخش عمده این ظرفیت از طریق معاونت‎های فرهنگی مناطق، سازمان فرهنگی و زیرمجموعه آن که همان فرهنگسراها هستند و دیگر مجموعه‌های فرهنگی شهر مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با جلساتی که با کارشناسان و نخبگان فرهنگی برگزار شده است و با توجه به ماه مبارک رمضان که ماه رحمت است، در این جشنواره به بحث رحمت پرداخته شده است تا در این ماه یک سری مفاهیم و پیام‌هایی به شهروندان شهر بهشت منتقل شود.

شادکام گفت: جشنواره رحمت از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این جشنواره پیش‌بینی شده که شامل رحمت در خانواده، رحمت به والدین، رحمت به همسایه، رحمت به محرومان و نیازمندان، رحمت به عموم مردم است و راهبرد اصلی ما در این راستا رفتارسازی بوده که با توجه به تقارن این جشنواره با ماه رمضان مراکز عمده جمعیت را مورد هدف و پیام رسانی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/70001/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول