اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

شهرداری‌ها نقش‌ تعیین‌کننده‌ای در تبلیغ فرهنگ مطالعه دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: شهرداری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در زمینه تبلیغ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند.

شهرداری‌ها نقش‌ تعیین‌کننده‌ای در تبلیغ فرهنگ مطالعه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌‌‌‌‌‌های عمومی استان قزوین، محمدرضا مولایی اظهار داشت: کتاب محصولی ارزشمند است که تمام آنچه امروز ما به عنوان دانسته‌های بشری می‌شناسیم به واسطه آن منتقل و در تمام طول تاریخ تجارب و افکار بشری نیز در قالب آن نسل به نسل منتقل شده است.

وی افزود: کتاب مهم‌ترین عامل دانش‌افزایی در جامعه است و مردم باید با مطالعه مستمر کتاب‌های مفید، سطح آگاهی و دانش خود را بالا برده و به سوی زندگی ایده‌آل گام بردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: توسعه مطالعه و کتابخوانی در سراسر استان به ویژه مناطق دورافتاده از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری است.

مولایی عنوان کرد: تبلیغ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از طریق رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و تبلیغات سطح شهر صورت پذیرد تا اشتیاق مردم به مطالعه افزایش یابد و در زمینه تبلیغات سطح شهر،  شهرداری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

این مسئول یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت جوامع توسعه یافته را می‌توان در میزان مطالعه و مراجعه به کتاب از سوی مردم آن جستجو کرد چراکه بین میزان مطالعه مردم و پیشرفت سرزمینشان ارتباط مستقیم وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: در این راستا ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی به ویژه در بخش‌ها و شهرهای کوچک استان می‌تواند دسترسی آسان تمام قشرهای جامعه را به کتاب امکان‌پذیر کند.

انتهای پیام/77002/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول